Senaste nytt

Vi som ska flyga AY645 7/10

Nu får ni väl lugna ner er ;)

Har Finnair svarat att de skiter i er eller har de inte svarat över huvudtaget? Är det det förstnämnda förstår jag all surhet är det alternativ kan ni väl ge dem en dag eller två :) Är alla på bc.se helt utan tålamod?
Jag ställde en fråga och väntar tålmodigt på svar, eller vad menar du att vi inte skulle göra?

Innan ni plockar fram högafflarna kanske någon av er ska ringa kundtjänst och fråga. Man får garanterat bättre svar när de ser vilken bokning man gjort, istället för att ställa en generisk fråga på facebook och länka hit.
En annan idé är att inte snöa in på en enda sajt utan läsa fler forum. Den som hade gjort det hade vetat att Finnair idag har låtit kunder avboka med full refund oavsett biljett-typ.

Innan ni plockar fram högafflarna kanske någon av er ska ringa kundtjänst och fråga. Man får garanterat bättre svar när de ser vilken bokning man gjort, istället för att ställa en generisk fråga på facebook och länka hit.
En annan idé är att inte snöa in på en enda sajt utan läsa fler forum. Den som hade gjort det hade vetat att Finnair idag har låtit kunder avboka med full refund oavsett biljett-typ.
Bra, tack för info! :D

DY kampanjen om att åka med 787, många hamnade på A330, A340 och 767, och inte var det DY som flög dem, det blev helt andra bolag.

Jag ringde Finnair och fick tala med världens trevligaste kvinna.
och hon förstod att jag ville flyga A350, och krediterade hela min resa in på kortet.

Super snyggt fixat Finnair.

Kommer bara därför testa dom nästa gång jag flyger till Finland !

Super nöjd.
Snyggt skött måste jag säga, även om reglerna kanske inte tillät en avbokning så gjorde man det rätta och löste problemet på bästa sätt. Ibland får man tänka utanför lådan :)

DY kampanjen om att åka med 787, många hamnade på A330, A340 och 767, och inte var det DY som flög dem, det blev helt andra bolag.

Problemet til Norwegian var at de bl.a brukte "The Dreamliner Experience" som en av tingene som var INKLUDERT når du kjöpte billetten. Det stod gjennom hele booking-prosessen at "the dreamliner experience" var en av tingene du kjöpte når du kjöpte billetten. Dermed stilte de seg selv til veggs når det overhodet ikke ble noen dreamliner experience. Hadde de nå enda åpnet rutene til New York og rundt om kring uten å spesifisere "the dreamliner experience" - så hadde man jo ikke hatt så mye man skulle sagt. Man ble tatt fra A => B, som billetten ble solgt som. I stedet gjorde de a huge frikkin' deal av at det var en dreamliner, og åpnet for klager.

Hvor mye Finnair har solgt inn A350-experiencen vet jeg ikke, men jeg tipper de uansett er relativt velvillige til å avbestille hvis det er veldig mange som har booket seg inn på flyet. Å få en haug med denied boarding-claims fordi det ikke er plass til all paxen på en A320 er dyrere enn å bare refundere billettprisen :)

Toppen