Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Jag fick på gårdagens flight veta, efter beställning där Diamondkortet visades, att det endast ingick EN dryck per passagerare (bjöd även en vän). Efter viss diskussion med purser "fick det gå för denna gången", men jag var mycket bestämd med att det enligt SAS information till EBD står "fri dryck" (utan eventuell begränsning), men erbjöd mig att betala om purser signerade kvittot på baksidan med förklaring...

Tröttsamt att internkommunikationen är så dålig. (Hon var ganska påläst, men tyckte sig veta att det endast gällde en dryck. Vid avstigning frågade jag hur det gått med att finna detta - men hon hade inte funnit rätt memo ännu.)

Inget fel på bemötandet, men det är irriterande att behöva argumentera för något som skall ingå!

Otroligt att det fortfarande inte gått fram helt om vad som gäller och at det finns så många olika tolkningar

@nota bene
Jag har upplevt samma sak men som tur var det lite mer senior personal om ombord som tillrättvisade vid andra beställningen.
I mitt fall var det purser som stod vid vagnen (blev serverad av en annan), och de verkade överrens om att det var EN dryck.
Då det var en kort flygning (80 min) beställde vi allt på en gång - totalt 6 produkter på två personer (4 med alkohol och 2 utan - vattenflaskor).

Passagerre med status måste bråka för att få läsk och godis. Det är bara ett stort skämt. Man risker att folk inte vill flyga med SAS för att få bråka om 20-30-40 kr. Tur jag inte är Rickard Gustafsson, jag hade sparkat samtliga.

Jag fick på gårdagens flight veta, efter beställning där Diamondkortet visades, att det endast ingick EN dryck per passagerare (bjöd även en vän). Efter viss diskussion med purser "fick det gå för denna gången", men jag var mycket bestämd med att det enligt SAS information till EBD står "fri dryck" (utan eventuell begränsning), men erbjöd mig att betala om purser signerade kvittot på baksidan med förklaring...

Tröttsamt att internkommunikationen är så dålig. (Hon var ganska påläst, men tyckte sig veta att det endast gällde en dryck. Vid avstigning frågade jag hur det gått med att finna detta - men hon hade inte funnit rätt memo ännu.)

Inget fel på bemötandet, men det är irriterande att behöva argumentera för något som skall ingå!

Släng iväg ett mail till Diamondsupporten. Nån kommer nog tröttna nån gång. Risken är dock stor att vi Diamonds tröttnar och börjar nöta LH metall och samla M/M...

Passagerre med status måste bråka för att få läsk och godis. Det är bara ett stort skämt. Man risker att folk inte vill flyga med SAS för att få bråka om 20-30-40 kr. Tur jag inte är Rickard Gustafsson, jag hade sparkat samtliga.

Att fortfarande ofta behöva upplysa crew om vad EBD har för perks är löjeväckande. Jag undrar ständigt varför det är så svårt för SAS att få fram korrekt info som crew tar till sig.

Jag undrar om inte de flesta EBD mest flyger på linjer där SAS saknar konkurrens? Finns det nån statistik osv?

Att fortfarande ofta behöva upplysa crew om vad EBD har för perks är löjeväckande. Jag undrar ständigt varför det är så svårt för SAS att få fram korrekt info som crew tar till sig.

Finns säkert förbättringspotential i kommunikationen mellan SAS och anställda. Men hur svårt ska det vara som anställd att faktiskt ta reda på vad som gäller och göra ett bra jobb. I slutändan handlar det om attityden hos viss personal där man helt enkelt inte verkar bry sig ett skvatt om vare sig passagerare eller sin arbetsgivare.

Fick hem den här tillsammans med mitt nya EBD-kort. Kanske ska man ta med den ombord?

DSC_2550.JPG

Toppen