Magnus_K
Medlem
Instämmer.Skulle personen bredvid mig säga så hade jag bett om att få byta plats.
I min värld så skulle en medveten resenär hitta tusen andra formuleringar än att kläcka ur sig något sådant.
Instämmer.Skulle personen bredvid mig säga så hade jag bett om att få byta plats.
Flög TXL-ARN tillbaka. Beställde 2 mineralvatten. Visade kortet när jag skulle få drycken. Blev tillsagd lite småargt "Nästa gång, visa kortet direkt när du beställer". Sånt stör jag mig på. Vill ju visa kortet lite diskret, inte börja med att flasha hej jag är diamond. Vad spelar det för roll när man visar och var i instruktionerna står det exakt hur man ska beställa med EBD.
Idag råkade jag se manifestet på charterkärran till ALC. Jag var ensam EBD ombord. Som vanligt inte ett ord eller någon form av uppskattning från CC som i övrigt var vänlig osv. Men jag är så van så jag förväntar mig ingenting.Ärligt talat, borde inte crew ha koll på manifestet? Vem som helst kan ju skaffa ett plastkort med EBD-utseende, det är ju inte direkt svårt att göra kort om man säger så.
Jo, det borde de ha. Istället för att fnysa om att man ska visa kortet före beställning. Jag hade bett om att få byta crew om det var till mig de sagt så.Ärligt talat, borde inte crew ha koll på manifestet? Vem som helst kan ju skaffa ett plastkort med EBD-utseende, det är ju inte direkt svårt att göra kort om man säger så.
Förväntningarna infrias varje gång, SAS är pålitliga på den punktenIMen jag är så van så jag förväntar mig ingenting.
Idag råkade jag se manifestet på charterkärran till ALC. Jag var ensam EBD ombord. Som vanligt inte ett ord eller någon form av uppskattning från CC som i övrigt var vänlig osv. Men jag är så van så jag förväntar mig ingenting.
Jag fick på gårdagens flight veta, efter beställning där Diamondkortet visades, att det endast ingick EN dryck per passagerare (bjöd även en vän). Efter viss diskussion med purser "fick det gå för denna gången", men jag var mycket bestämd med att det enligt SAS information till EBD står "fri dryck" (utan eventuell begränsning), men erbjöd mig att betala om purser signerade kvittot på baksidan med förklaring...
Tröttsamt att internkommunikationen är så dålig. (Hon var ganska påläst, men tyckte sig veta att det endast gällde en dryck. Vid avstigning frågade jag hur det gått med att finna detta - men hon hade inte funnit rätt memo ännu.)
Inget fel på bemötandet, men det är irriterande att behöva argumentera för något som skall ingå!