Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

J

JPMorgan

Guest
Släng iväg ett mail till Diamondsupporten. Nån kommer nog tröttna nån gång. Risken är dock stor att vi Diamonds tröttnar och börjar nöta LH metall och samla M/M...

Bättre flyga Lufthansa och samla till Eurobonus. Då borde SAS förstå att man gör fel någonstans.
 

Flyerbandit

Medlem
Men hur svårt ska det vara som anställd att faktiskt ta reda på vad som gäller och göra ett bra jobb. I slutändan handlar det om attityden hos viss personal där man helt enkelt inte verkar bry sig ett skvatt om vare sig passagerare eller sin arbetsgivare.

Jepp, sant. Flertalet är ointresserade av att ge bra service.
De som verkligen bryr sig står ut markant och uppskattas mycket.
 

Axelzon

Medlem
Ärligt talat, borde inte crew ha koll på manifestet? Vem som helst kan ju skaffa ett plastkort med EBD-utseende, det är ju inte direkt svårt att göra kort om man säger så.
Flög hem från Tokyo i fredags och satt i Ekonomi.. Beställde och när CC bad om betalning sa jag att jag hade EBD status, varpå han sa: ok! Sedan kom Pursern och va hur trevlig som helst, men påtalade att allt går mycket smidigare om jag visar kortet direkt nästa gång.. Håller med Agehall här: Ha koll på listorna, man ska väl inte behövs känna sig till lags för att man har en viss status som beror på att man utnyttjar produkten mycket?
 

Axelzon

Medlem
Trots rätt EBD status på biljetterna via resebyrån så blev boardingkorten både ut/hemresa denna veckan stämplade SK*G... Ingen EBD status, misstänker att de har det i manifesten ändå så att man framöver inte missar eventuella uppgraderingar....
 
Toppen