Senaste nytt

SAS Travel Cash

SK-IT/Catella verkar ha lite problem nu :)
Klassiskt SK-meddelande
TC.png

Det är förövrigt inte SEB som står bakom detta som det vanliga SAS MasterCardet utan Catella Bank S.A.
http://www.catella.com/sv/Catella-G...0&secIds=|3|4|9|10|&year=2015&f1=True&f2=True

Finns lite dolda avgifter, men kortet verkar ändå bra.
+Gratis insättningar, inköp, 2 fria uttag/mån, inget valutapåslag
-inaktivitetsavgift (efter 12 mån) 19,5 kr/mån, återföringsavgift 100 kr, 3+ uttag/månad fr 10 kr, saldoförfrågan fr 5 kr

Borde ge poäng även om man köper flygbiljetter på sas.se ? Ska precis till att köpa biljett till USA så då kan man få lite extrapoäng på köpet...

Finns lite dolda avgifter, men kortet verkar ändå bra.
+Gratis insättningar, inköp, 2 fria uttag/mån, inget valutapåslag
-inaktivitetsavgift (efter 12 mån) 19,5 kr/mån, återföringsavgift 100 kr, 3+ uttag/månad fr 10 kr, saldoförfrågan fr 5 kr

Det står alltså någonstans att insättning till utländska valutor görs till MasterCards officiella kurs utan något påslag alls?

Förstår någon om man kan konvertera mellan valutorna hursomhelst, eller riskerar man stå där med 837 NOK som man inte blir av med utan återföringsavgift?

Det står alltså någonstans att insättning till utländska valutor görs till MasterCards officiella kurs utan något påslag alls?

Förstår någon om man kan konvertera mellan valutorna hursomhelst, eller riskerar man stå där med 837 NOK som man inte blir av med utan återföringsavgift?

För de 12 valutor som stöds är det inget extra påslag, men tror inte du kan konvertera valutor hur som helst.
Finns att läsa mer här http://www.sas.se/upload/Eurobonus/travelcash/Avgifter_TravelCash_SE.pdf

Fördelarna som jag ser med kortet, om man redan har ett SAS mastercard:

* Ha växelkursen klar för att kunna skriva snabba reseräkningar.
* Användning i skumma miljöer i verkliga världen med en begränsad summa på kortet om det skimmas.
* Användning i skumma/alla miljöer online, eftersom det skall gå att skapa virtuella kortnummer enligt FAQ.
* Ger samma funktion som ett SAS smartpass med NFC (RFID?) för medlemmar som inte är EBG eller bättre och vill ha smartpass-funktion.

Fördelarna som jag ser med kortet, om man redan har ett SAS mastercard:

* Ha växelkursen klar för att kunna skriva snabba reseräkningar.
* Användning i skumma miljöer i verkliga världen med en begränsad summa på kortet om det skimmas.
* Användning i skumma/alla miljöer online, eftersom det skall gå att skapa virtuella kortnummer enligt FAQ.
* Ger samma funktion som ett SAS smartpass med NFC (RFID?) för medlemmar som inte är EBG eller bättre och vill ha smartpass-funktion.

På min lista har jag även billiga och enkla uttag av kontanter utomlands.

Toppen