Senaste nytt

SAS familjekonto

Registrerade familjekonton, sen gjorde jag en efterregistrering på poäng på dessa nya konton. Tyvärr gick det inte att göra så, då poängen räknades som "intjänade" innan man öppnade familjekontot, trots att dom inkom efteråt.
Rörigt värre... Men bara att köpa över poängen vid tillfälle... :(

Fullt rimligt egentligen. Poäng krediteras ju liksom alltid mot det datum när man flög, inte när de faktiskt kommer in på kontot.

Om det inte skulle vara så skulle man ju kunna få problem om en flight som gör att man kvalificerar för status som sker sent på året kommer in på fel intjäningsår när man retroregistrerar.

Varje gång SAS frågat hur de kan förbättra sina tjänster har jag sagt familjekonto. Var riktigt roligt när det kom. Jag är med all säkerhet inte ensam om att ha tipsat om det men det är kul när det ger resultat.

Lite OT Kanske men har funderat ett tag på om det går att bara lägg in mitt EB-nummer på en väns biljett så att jag får hans poäng? Har läst villkoren men hittar inget som säger emot detta. Nån som prövat?

Lite OT Kanske men har funderat ett tag på om det går att bara lägg in mitt EB-nummer på en väns biljett så att jag får hans poäng? Har läst villkoren men hittar inget som säger emot detta. Nån som prövat?

Om du vill bli av med ditt EB-konto så är det där ett jättebra sätt.

Dels måste namnet matcha för att det ska funka, men om SAS kommer på dig, så är risken stor att du blir av med kontot eftersom du bryter mot villkoren.

Därför spanjorerna har både pappas och mammas namn... ;)

Pappa: Javier Ferdinand
Mamma: Maria Ferdinand
Barn: Jose Maria Javier Ferdinand

Barnet Jose Maria Javier kan använda både pappans guldkort på flygbolag A och mammans guldkort på flygbolag B, bara om han använder rätt tilltalsnamn vid bokning. :D

Sitter och funderar hur man kan få in svärsöner/pojkvänners poäng till familjekontot. Tänkte ta med fru, döttrar och deras pojkvänner på en resa och då vill man ju gärna ha in poängen för deras resor på familjekontot.
Problemet är att SAS definition av familj är "Families can consist of up to eight (8) individuals. “Families” includes partner, husband, wife, parents and children". Om jag läser det rätt så kan pojkvännernas poäng krediteras döttrarnas EB men inte mitt om det inte är så att döttrarna kan vara mottagare och givare samtidigt och därmed föra poäng vidare.

Jag har faktiskt vid två tillfällen fått in poäng för flighter som min bror gjort. En gång 2007 och en gång förra året, trots att han själv varit medlem i EB... Senast ringde jag faktiskt och bad de kreditera hans konto i stället då jag vara med samma flight och han behövde poängen (SK långflight). Såg dock ganska kul ut på kontot ;)

Toppen