Jonas C
Medlem
@johhenrik Kunde du inte valt Korean Air?
@johhenrik Kunde du inte valt Korean Air?
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: LH-QZ-SQ-SK
Kabinklass: Business, First och Plus
Avreseort: Göteborg
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Cirka 6 500 kr
När: September 2015
Bokad: Februari 2015
Först hade jag hittat en lite roligare routing med stop i Hong Kong bland annat. Men det tilläts inte på grund av för många stop i en mellanzon. Jag kände inte till den regeln. Dessutom fanns det inga lediga platser på Lufthansa trots att jag hittar både på ANA och United, så det fick bli SAS plus. Förhoppningen är att boka om Frankfurt - Seoul till LH när det närmar sig. Håll tummarna!
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hoppas att du inte blir försenad, eller var det China Southern?Nej, jag vill flyga direkt. så då får det bli China "will leave next" Easter(n)...
En liten uppdatering av denna resa, såhär 14 dagar innan avfärd..
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Singapore Airlines, Asiana, SAS
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN
Destination: SIN/KUL (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): drygt 6000 SEK
När: September 2015
Bokad: Augusti 2015
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA Lufthansa Business (A321)
FRA-HND Lufthansa First (748)
NRT-BKK Thai First (A380)
BKK-SIN SQ Business (772)
KUL-BKK Thai Business (Dreamliner)
BKK-ICN Asiana Business (A380)
ICN-FRA Asiana First (744)
FRA-ARN SAS Plus (737)
Mina förhoppningar infriades och jag lyckades byta TG F mot LH F + TG F! Bytet medför även ett 10h besök i FCT innan vidare avfärd mot Asien
Det enda som skulle få mig att rucka på detta ytterligare är om ANA öppnar upp 2 F-platser NRT-FRA/LHR eller NRT-SIN men det känns inte jätterealistiskt i nuläget.
Det är China Eastern... Världens sämsta bolag att komma fram i tid (enligt en väl underbyggd vetenskaplig utredning av mig...Hoppas att du inte blir försenad, eller var det China Southern?
Jag vet inte vilken flight du kommer art flyga med men China Eastern börjar att flyga Boeing 777-300ER med ny Business class mellan Shanghai Hongqiao och Tokyo Haneda fr o m 2015-SEP-01.Det är China Eastern... Världens sämsta bolag att komma fram i tid (enligt en väl underbyggd vetenskaplig utredning av mig...). Tror faktiskt jag sagt jag aldrig mer ska flyga med dem, men men... Principer är till för att brytas.
Sen för att rätt ska vara rätt. Resan är 31 oktober, inte september som jag skrev i inlägget innan.![]()
Där ser man. MU 537 flyger jag. Ska vara A330-300 säger biljetten.Jag vet inte vilken flight du kommer art flyga med men China Eastern börjar att flyga Boeing 777-300ER med ny Business class mellan Shanghai Hongqiao och Tokyo Haneda fr o m 2015-SEP-01.
中国東方航空、777-300ERを羽田/上海・虹橋線にも投入 9月1日から | FlyTeam ニュース
Snarlik bokning som min. Dock fick jag inte byta i slutzon enligt agenten jag pratade med. När bokade du segmenten i Asien? Har de hängt med hela tiden eller är det något du bakade ihop nu?
Enligt japanska sidan är det just MU537/538 som flygs med Airbus A330-300 idag kommer art bytas mot Boeing 777-300ER fr o m 2015-SEP-01.Där ser man. MU 537 flyger jag. Ska vara A330-300 säger biljetten.