Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina byten i slutzonen har hängt med från första bokningen, men fick boka om BKK-SIN i torsdags och det var inga som helst problem och borde heller inte vara!
Min först tilltänkta outbound ARN-CDG-BKK-HKG-SIN blev dock bosse tvärnit på, vet dock inte varför(och inte Tallinn heller).
Slå en pling på måndag och hoppas på bättre utdelning på rouletten! :)
Inte kostigt med tanke på att du går ut från Sydostasien zon till Fjärran Östern zon sedan flyger du in i Sydostasien zon igen. Dvs ogiltigt routing.

Enligt japanska sidan är det just MU537/538 som flygs med Airbus A330-300 idag kommer art bytas mot Boeing 777-300ER fr o m 2015-SEP-01.

Deras Boeing 777-300 ER har 6 platser i First, 51 platser i Business, 251 platser i Economy.
Kul, alltid kul att testa en ny produkt. Jag har bara flugit 737 med dem förut vad jag kan komma på, så en ny Business Class på 777-300ER ska ju bli intressant. Bara hoppas jag blir motbevisad att de alltid är försenade... ;)

Kul, alltid kul att testa en ny produkt. Jag har bara flugit 737 med dem förut vad jag kan komma på, så en ny Business Class på 777-300ER ska ju bli intressant. Bara hoppas jag blir motbevisad att de alltid är försenade... ;)
Off topic svar.
Det är trots allt en morgonflight så risk av försening är mindre än flighten som avgår senare på dagen.
Sedan kan man råka ut för att kinesiska militären stänger/begränsar luftrummet plötsligt men det drabbar alla flygbolag.

Mina byten i slutzonen har hängt med från första bokningen, men fick boka om BKK-SIN i torsdags och det var inga som helst problem och borde heller inte vara!
Min först tilltänkta outbound ARN-CDG-BKK-HKG-SIN blev dock bosse tvärnit på, vet dock inte varför(och inte Tallinn heller).
Slå en pling på måndag och hoppas på bättre utdelning på rouletten! :)

De stod på sig även idag, trots två olika försök. Dock så fanns det en ledig plats på NH801 nu i first class. Får väl nöja mig med det;)

Ohoh,
jag har hamnat i http://www.businessclass.se/forum/t...v-bmi-bonusresa-efter-tidtabellsändring.6879/ liknande @Dr. Miles fall.
Lifemiles hänvisar till Thai, vad är nu sannolikheten att jag får Thai att ändra till BKK-KIX OCH boka ett NH segment KIX-HND?Eller så ska jag få dem att öppna en bonusplats på morgonflyget (inga bonusplatser nu) och övernatta i BKK istället för på flyget.
Detta har nu löst sig, ringde Thai Los Angeles kontoret och fick prata med en som sa att visst jag fixar in dig på BKK-KIX och så ringer du bara Lifemiles om re-issue, sagt och gjort, re-issue done (inväntar e-ticket) destination KIX och nu så väntar jag bara på att inrikes bokning ska öppna (60 dagar innan) och då bokar jag med lite united miles den sista biten KIX-HND.
Tog 45 min och ett samtal till varje ställe.
Thai Airways i Los Angeles rekommenderas!!
Gratis 800 nummer via skype och öppnar 17:30 svensk tid (08:30 Los Angeles) perfekt när man slutat jobba

Last edited:
Detta har nu löst sig, ringde Thai Los Angeles kontoret och fick prata med en som sa att visst jag fixar in dig på BKK-KIX och så ringer du bara Lifemiles om re-issue, sagt och gjort, re-issue done (inväntar e-ticket) destination KIX och nu så väntar jag bara på att inrikes bokning ska öppna (60 dagar innan) och då bokar jag med lite united miles den sista biten KIX-HND.
Tog 45 min och ett samtal till varje ställe.
Thai Airways i Los Angeles rekommenderas!!
Gratis 800 nummer via skype och öppnar 17:30 svensk tid (08:30 Los Angeles) perfekt när man slutat jobba
Säkrade upp det hela med Avios men kommer nog boka om till United senare då det är mindre väntetid i KIX.
Bonusprogram: British BAEC
Flygbolag: Japan Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: Osaka KIX
Destination: Tokyo Haneda
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 4500 avios
Skatter&avgifter (per person): 21kr
När: December 2015
Bokad: Augusti 2015

Bonusprogram: SAS Eurobonus, United
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C
Avreseort: Göteborg
Destination: New York, Bermuda, San Antonio
Enkelresa eller Tur&retur: Eurobonus enkel, United open jaw.
Antal poäng (per person): Eurobonus: 96 000 (bokat med bästa tillgång, ger 16 250 baspoäng tillbaka), United: 60 000
Skatter&avgifter (per person): Eurobonus: 862 kr. United: Minns ej, några enstaka $.
När: sept 2015
Bokad: aug 2015

SAS försenade leverans av nya plan har gjort att de har fått leasa in ett plan från HiFly under några dagar så jag passar på att testa deras C med bar på sträckan CPH-EWR.
A340_500_BC5.jpg

Inte bokat hemresan ännu, är flexibel och tänkte försöka få till Lufthansa First.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air China, ANA, Asiana, Ethiopian, Air India, Thai, EVA Air
Kabinklass: C
Avreseort: PEK
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw, hem från Osaka (KIX)
Antal poäng (per person): 25000 (med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3587
När: 4-9 nov 2015
Bokad: 2015-09-03

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Efter många diskussioner fram och tillbaka med både diamond-supporten och Tallinn (första gången jag ringde så blev det tvärstopp på min routing, andra gången fick jag sitta on hold i 20 minuter när de försökte reda ut om detta verkligen var OK, men sen gick det bra) så lyckades jag till slut boka denna resa.
Min ursprungliga routing hade UA79 mellan NRT-ICN, vilket hade gett mig 8 segment, 8 olika bolag, 4 fifth freedom flights, 3 dreamliner experiences, en A380, en B747 (har aldrig testat 787 eller 380 förut), men tyvärr fanns inte längre någon tillgänglighet på UA79, så det fick bli Asiana på den sträckan istället.
Routing enligt följande:

Nov 4
PEK-PVG CA1835 (A333)
8.00-10.15
PVG-NRT NH920 (B787)
13.15-17.00
NRT-ICN OZ105 (A321)
18.50-21.30
Nov 5
ICN-HKG ET609 (B787)
20.50-23.35

/

Nov 7
KIX-HKG AI315 (B787)
13.25-16.35
Nov 8
HKG-ICN OZ746 (A388)
00.30-4.50
ICN-TPE TG635 (A330)
17.30-19.10
Nov 9
TPE-PEK BR719 (B744)
16.20-19.35

Har inte helt bestämt mig än för om jag ska behålla biljetten eller boka av den. Skatterna blev ju inte jättebilliga (när jag kollade på Matrix så verkar det som att Air India har högt bränsletillägg), och eftersom det är open jaw så måste jag ta mig från HKG till KIX, så måste antingen boka Peach (LCC) eller hoppas på att Cathay släpper awardplatser på sin redeye.
Det som gjorde denna bokning extra knepig var att jag ville försöka vara med på inofficiella BC-träffen i Hong Kong 7/11 samt även ville försöka ge en gästföreläsning på universitetet där antingen 6:e eller 9:e, i kombination med att AI och ET inte flyger dessa sträckor alla dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen