Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har redan startat en ny tråd som är uppdaterade med nya villkor sedan. Tråden har funnits sedan juli.
Guld, blommor, evigt liv och hur många karma poäng som helst önskar jag dig @Dr.Miles Känns som jag fick några veckor av mitt liv tillbaka i ett svep där!
Problemet är dock att folk fortsätter att posta i den här (gamla) tråden.

Instämmer med @jumbooze - dags att stänga denna då. Dock är rubriken på nya tråden lång, borde den inte heta (Amex 2-4-1 voucher) i början på meningen så vore den lättare se direkt? Jag hade iofs gamla tråden i browser history så jag gjorde aldrig någon sökning heller.

Ja, du får tillbaka vouchern också i samma ögonblick som poängen kommer tillbaka på kontot.
Om du har flera aktiva behöver du dock se till att det är rätt 2-4-1 som används. Jag har fått höra att jag inte har tillräckligt med poäng pga saknad 2-4-1. Det var dock Inga problem att förklara vilken som skulle väckas till liv.

Jag fick min första voucher nu i veckan efter att jag ringt in till Amex. Jag kände på mig att jag passerat 150,000 men det var helt tyst från Amex. Efter samtalet så fick de trigga vouchern manuellt.

Nu har den som sagt kommit men jag kan inte boka online. Dvs det dyker inte upp någon rabatt på SAS.se.

Samma sak har hänt för mig. Ingenting verkade hända så jag ringde till Amex och de fick trigga den manuellt. Ett brev daterat 20 augusti kom och jag trodde det skulle vara klart att boka. Men inte då. Eftersom jag borde ha två aktiva vouchrar och vi skulle resa fyra personer bokade jag först en resa med ena vouchern. Men sedan dök den andra aldrig upp. Bokade då till fullpris och tänkte att det löser sig med ett samtal till Tallinn idag. Men nej, Tallinn kan inte heller se vouchern. Och nu säger Amex att det ofta tar en vecka efter brevet innan vouchern går att använda vilket låter helt knäppt.

Så dubbelkolla med Tallinn att vouchern verkligen finns även om du har fått ett brev från Amex.

Ska referensnumret, dvs det tolvsiffriga numret som står efter Ref: på brevet, vara unikt för varje voucher? Det är nämligen samma nummer på mina två senaste brev ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen