Senaste nytt

COOP Medmera mer

En liten varning till er som skaffar Coop Medmera mer med ett extrakort.

Kontrollera att ni verkligen får in poäng för extrakortet. Efter ett halvårs användning upptäckte vi att min sambos kort inte genererade några poäng. Efter samtal till kundtjänst var problemet löst för framtida köp men tidigare köp har Coop efter nästan 3 månader ännu inte lyckats debitera vårt poängkonto... Nu har de även valt det härliga kundbemötandet att helt sluta svara på mina mail med frågor om varför det tar sådan tid...

Tack för påminnelsen! Jag noterade detta när vi först skaffade korten, men sen har jag helt glömt bort det! Mail skickat, som första åtgärd. Får se om det räcker!

En liten varning till er som skaffar Coop Medmera mer med ett extrakort.

Kontrollera att ni verkligen får in poäng för extrakortet. Efter ett halvårs användning upptäckte vi att min sambos kort inte genererade några poäng. Efter samtal till kundtjänst var problemet löst för framtida köp men tidigare köp har Coop efter nästan 3 månader ännu inte lyckats debitera vårt poängkonto... Nu har de även valt det härliga kundbemötandet att helt sluta svara på mina mail med frågor om varför det tar sådan tid...

Samma sak här.. Hustruns extrakort ger inga poäng, men efter samtal idag så ska det åtgärdas och poängen skall komma in inom en vecka.

Skickade också in min claim i morse. Saknade 638 poäng för 10 köp. Samtliga med Klarnas betalningslösning. Dock har jag fått för andra Klarna köp så är inte konsekvent. Oavsett så har jag nu på eftermiddagen fått poängen insatta. Så snabbt hanterat för min del.

Tack för påminnelsen! Jag noterade detta när vi först skaffade korten, men sen har jag helt glömt bort det! Mail skickat, som första åtgärd. Får se om det räcker!

Samma sak här.. Hustruns extrakort ger inga poäng, men efter samtal idag så ska det åtgärdas och poängen skall komma in inom en vecka.

Jag fick svar på mitt mail, och ombads att skicka in kvitton eller kontoutdrag. Klippte in kontoutdrag från deras egen sida (kunde de inte kollat detta själva?), men där ser man bara de tillfällen där man faktiskt använt Medmera-kortet för själva betalningen, inte de tillfällen där man dragit kortet för poäng, och sen betalat med annat kort. Får se vad de svarar.

Det är sant. Ska kolla vanliga kontoutdrag från visa kortet men där blir det ju svårt att bevisa att man faktiskt dragit bonuskortet.

Min taktik att låta Coop fixa problemet har inte fungerat... Känns sååååå trist att behöva gå baklänges o dubbelkolla allt själv.
Kul att citera sig själv:)
Det dök upp ett mail från Coop.... Lång historia kort: Jag har vägrat kolla poäng själv och konsekvent hävdat att det är deras uppgift att leta reda på sina fel.
Nu fick jag in 20000 poäng samt besked om att man fortsätter utreda ärendet! Gött...

Kul att citera sig själv:)
Det dök upp ett mail från Coop.... Lång historia kort: Jag har vägrat kolla poäng själv och konsekvent hävdat att det är deras uppgift att leta reda på sina fel.
Nu fick jag in 20000 poäng samt besked om att man fortsätter utreda ärendet! Gött...

20000 poäng, bra jobbat. Jag fick 5000 poäng och besked om att man skulle fortsätta utreda ärendet och återkomma efter att man fått "transaktionslistor". Det var två månader sen..

Toppen