Reuben Welsh
Medlem
Är det Janina som du maialr med, hon vekrar skylla allt på ATC 
Helt säker på det?Se min post ovan, som citerar @Nemo . Om inkommande flyg är försenat så är inte det en anledning till att inte få ersättning. Så det spelar ingen roll vad anledningen var innan.
Av nämnda avgörande framgår att extraordinära omständigheter endast får avse ett visst flygplan en viss dag, vilket innebär att en passagerare inte kan nekas ombordstigning till följd av extraordinära omständigheter som har påverkat en tidigare flygning (punkt 37). Eller annorlunda uttryckt – meteorologiska förhållanden som omöjliggör en flygning kan endast åberopas som en extraordinär omständighet om det avser just det planet som blev kraftigt försenat.
Testa! Det kan ju inte bli värre än tältsäng på flygplatsen. Eller jo, om tältsängarna tar slut blir det väl direkt på marmorgolvet.Jag är som sagt allt annat än nöjd med hur SAS hanterat det så nu överväger jag starkt Norwegian för framtiden.
Senaste budet: "we can exonerate as flight delay was due to mandatory security and departure procedures". Departure procedures? Sånt man tänker att ett flygbolag av LHs kaliber borde ha fungerande rutiner för. Jaja, har anmält till ARN nu, får se vad de säger!
Spelar väl ingen större roll? Det enda du får vid två timmars försening ARN-LHR ärHar en fråga angående regelverket - Är det 2 timmar till man tar mark?
Anledningen till att jag undrar är att SK1523 ARN-LHR i fredags landade 19.46 lokal tid (17.50 ordinarie) men vi nådde inte gate förrän långt efter 19.50.
Har jag ett case här eller vad gäller?
Har en fråga angående regelverket - Är det 2 timmar till man tar mark?
Anledningen till att jag undrar är att SK1523 ARN-LHR i fredags landade 19.46 lokal tid (17.50 ordinarie) men vi nådde inte gate förrän långt efter 19.50.
Har jag ett case här eller vad gäller?