Senaste nytt

SAS Arlanda - Los Angeles fr. 4999 kr

ex-CPH forekommer det altid...

Interessant det her med at betale ekstra for at flyve direkte.. Tydeligvis ikke noget SAS bruger.
CPH-ARN-LAX T/R:
Visa bifogad bild 40277

ARN-LAX T/R:
Visa bifogad bild 40278
Så i Eco er prisen for at flyve fra CPH den samme som fra ARN (når man tager valutakursen i betragtning), men på business ryger der lige knapt 4000 DKK oveni prisen for at flyve fra CPH??

Det savner enhver form for logik...

Säg inte det, vet några som slaviskt följer vad momondo spottar fram överst i listan. Avgång 0600, tre byten a 4-10h styck (med alla extra kostnader det ger med), via Bagdad osv. Spelar ingen roll.

Men Baghdad så här års lär ju vara rätt fint.
Man är ju inte där mer än 23,59 timmar som mellanlandning på vägen med stopp i Istanbul och Dhaka före och något mer stopp på vägen, typ Vladivostok...
Men då har man också sparat 1500kr mot den näst billigaste biljetten med 1 stopp.

Finns priser men inga fare rules i EF redan nu. Ser dock inte ut att bli någon större rabatt jmf med vanliga T-fares.

Finns priser men inga fare rules i EF redan nu. Ser dock inte ut att bli någon större rabatt jmf med vanliga T-fares.

Jag kanske har blivit gammal och gråhårig, men jag ser inte varför man ska ha stora rabatter på ungdomsbiljetter på långflygningar. Jag är inte emot ungdomsbiljetter generellt, men det kostar bolagen att ha billigare biljetter (så klart) och det skall betalas någonstans, däremot är det fantastiskt att det finns inrikes och intra-Europa så yngre (studerande) har möjlighet att resa hem till släkt och vänner för en lite billigare peng. Förvisso kan man ha familj långt borta, men jag gissar att det är betydligt mer ovanligt och där finns nog kapital för en vanlig biljett längst bak i cigarrtuben =}

När släpper de Youth-biljetter till LAX tro? Någon som vet?

Jeg har haft svært ved at finde youth tickets på longhaul fra SAS som er ret meget billigere end de billige GO billetter.
Jag kanske har blivit gammal och gråhårig, men jag ser inte varför man ska ha stora rabatter på ungdomsbiljetter på långflygningar. Jag är inte emot ungdomsbiljetter generellt, men det kostar bolagen att ha billigare biljetter (så klart) och det skall betalas någonstans, däremot är det fantastiskt att det finns inrikes och intra-Europa så yngre (studerande) har möjlighet att resa hem till släkt och vänner för en lite billigare peng. Förvisso kan man ha familj långt borta, men jag gissar att det är betydligt mer ovanligt och där finns nog kapital för en vanlig biljett längst bak i cigarrtuben =}

Min erfaring fortæller mig at antallet af Youth tix som SAS frigiver på Longhaul er et væsentligt lavere % tal end Intra EU.
Hvilket jeg synes er helt ok(flyver selv youth tix).

At man kan købe en billig youth ticket og upgradere med OT til små penge, er jo næsten for godt til at være sandt :)

Min erfaring fortæller mig at antallet af Youth tix som SAS frigiver på Longhaul er et væsentligt lavere % tal end Intra EU.
Hvilket jeg synes er helt ok(flyver selv youth tix).

Jag misstänkte det, det skiljer kanske inte så många % i slutändan =} Sen börjar jag nog bli gammal också =}

En anledning är att bygga lojalitet hos kunderna. Ungdomsrabatt idag, kanske business imorgon och 50 år framåt.

Toppen