Senaste nytt

SAS Arlanda - Los Angeles fr. 4999 kr

PetrelliDK

Medlem
En anledning är att bygga lojalitet hos kunderna. Ungdomsrabatt idag, kanske business imorgon och 50 år framåt.
SAS har selv flere gange meldt ud at dette er en af tingene bag ungdoms billetter. Det er deres måde at konkurrere med lavpris selskaberne hos et segment hvor pris er absolut højeste prioritet, samt skabe loyalitet fra en tidlig alder(I håb om at de bliver ved med at flyve SAS når de bliver ældre).

Dette kan muligvis også være grunden til at de satte sølv kravene ned til 10 segmenter? For at gøre de unge hooked på "status spillet"

Det virkede i hvert fald hos mig :oops:
 

agehall

Medlem
Jag kanske har blivit gammal och gråhårig, men jag ser inte varför man ska ha stora rabatter på ungdomsbiljetter på långflygningar. Jag är inte emot ungdomsbiljetter generellt, men det kostar bolagen att ha billigare biljetter (så klart) och det skall betalas någonstans, däremot är det fantastiskt att det finns inrikes och intra-Europa så yngre (studerande) har möjlighet att resa hem till släkt och vänner för en lite billigare peng. Förvisso kan man ha familj långt borta, men jag gissar att det är betydligt mer ovanligt och där finns nog kapital för en vanlig biljett längst bak i cigarrtuben =}

Jag kan inte annat än hålla med. Vad jag menade var att poängen med ungdomsbiljetter inte är så stor, just eftersom prissättningen verkar vara ungefär densamma som på vanliga biljetter. Därför behöver de som fortfarande är under 26 inte direkt hålla andan i väntan på att de ska bli bokningsbara...
 
6ca756e9aeeb4a24988e11e8a8b86805.jpg

Dags igen till flera USA-destinationer!
 
Toppen