Tittade på SAS.se idag för en egen resa till SYD nästa år och då föreslogs ARN-CPH-PEK-SYD där sista leg är med Cathay Pacific. Hurvida den blir EB-poäng grundande låter jag vara osagt men konstigt att SAS föreslår en annan allians (även om Cathay kör något slags samarbete där nere med Air New Zealand)agehall skrev:Den frågan är enkel - du har nog inte råd att flyga SAS eftersom du lär behöva chartra ett helt plan. SAS flyger, som redan påpekats, inte hela vägen.Klicka för att utvidga...
BakPackarn skrev:Nu känns det lite onödigt bittert här :O Jag försöker så gott jag kan att rätta mig efter era förslag, eller har jag missat något?Star Alliance flyger alltså inte heller resten av vägen från Hong Kong?Klicka för att utvidga...
Är du verkligen säker på det? Endast bokningsklasser J, U, O, A, Y, B, H, M, S och E hos Turkish och Y, B, H, M, Q och U hos Thai ger 100% intjäning till Eurobonus. Enligt min erfarenhet är det relativt svårt (i alla fall från Köpenhamn) att hitta billiga biljetter till Bangkok som ger 100% intjäning till Eurobonus.jannewa skrev:Du kan flyga med Turkish airlines eller Thai enkel till Bangkok, kostar 4100:-. Thai flyger direkt till bkk, med Turkish får du 8 timmar i deras nya lounge.Thai flyger Bangkok Melbourne direkt, 3500:-Biljetterna ger 100% miles till Eurobonus.Klicka för att utvidga...
BakPackarn skrev:Om jag till exempel flyger från ARN > CPN eller annan 'knutpunkt', kan jag hitta någon billigare SAS biljett (än 8,000:- ARN > SIN) som tar mig närmare Australien, vartifrån jag kan flyga resten av vägen med *A?Jag är väldigt novis än sålänge på vilka städer man ska utgå ifrån i sådana här sammanhangKlicka för att utvidga...
Är du inte lite väl hård nu mot en ny medlem som inte ens varit här på forumet i en vecka?Kastrup skrev:Det känns som att det är läge för trådskaparen att bekanta sig med följande:CodeshareOperating carrierSelling carrierStar Alliance Gold LoungeITA MatrixSAS linjekartaNär vederbörande bemästrar ovanstående glosor går det nog lättare att planera och diskuterat resanKlicka för att utvidga...
Mission impossible.Kastrup skrev:Det känns som att det är läge för trådskaparen att bekanta sig med följande:CodeshareOperating carrierSelling carrierStar Alliance Gold LoungeITA MatrixSAS linjekartaNär vederbörande bemästrar ovanstående glosor går det nog lättare att planera och diskuterat resanKlicka för att utvidga...
FCT skrev:Mission impossible.Ta bort ITA Matrix, tror ingen på detta forum bemästrar den. Däremot enklare sökningar räcker långt.Klicka för att utvidga...
Det finns så många kodningar och alternativ för att söka så om många här bemästrar det så är jag imponerad.agehall skrev:Skulle nog säga att rätt många bemästrar ITA Matrix av de som hänger här. Men även om man inte kan allt om den är den ett bra verktyg att söka med.Klicka för att utvidga...
FCT skrev:Tonen mot oss nya här är ibland ganska hård och en del nya kanske inte ens vet vad ITA Matrix är?Klicka för att utvidga...
jannewa skrev:Yepp, E på turkish och Q på Thai.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Tolka det inte så - se det som tips på vad man ska läsa på om/titta på. Om man söker efter de termer som föreslås bör man få mängder med träffar som innehåller bra information.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Lite hårt? Kanske. Bra förslag? Ja.Vill man få ut max av BC så behöver man investera lite tid och det enklaste är att googla och läsa på om de saker som@Kastruplistar - det bör inte ta TS mer än en halvtimme eller så och kommer att ge honom såååå mycket mer förståelse. Det är trots allt ett par ganska grundläggande koncept och viktiga verktyg som listas.Klicka för att utvidga...
Kastrup skrev:Det känns som att det är läge för trådskaparen att bekanta sig med följande:CodeshareOperating carrierSelling carrierStar Alliance Gold LoungeITA MatrixSAS linjekartaNär vederbörande bemästrar ovanstående glosor går det nog lättare att planera och diskuterat resanKlicka för att utvidga...