Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Tack, sista resan som icke-guld så jag får stå ut. Går hellre runt i terminalen och kikar. Spännande och intressant. BA:s loungebar såg nice ut, från utsidan.

Det här med att ta ett hotellrum (för BW poäng såklart) var himla nice. Käka frulle, sova lite, ladda mobilen, kika på tv, duscha, byta om (bara ett gym som saknades...). Fräsch och laddad inför nattflight nr 2. Rekommenderas! Bokade natten till i dag, gjorde late arrival och late check out.

Last edited:
Vad har ni för erfarenhet av flygplatshotell och annorlunda tider?

Inte direkt ett flyplatshotell. Men jag kom till Hong Kong kl 06.30 i december i fjol, drog till mitt Courtyard inne i stan där jag har extended check out till 18.00 som guldkortsinnehavare på Marriott. Hade bokat från dagen innan och meddelat att jag skulle komma typ 07.30 dagen därpå. Käkade frukost, slappade och sov och tog sedan bussen tillbaka till HKG (ca 30 min restid), som stannar utanför hotellet, vid 15-tiden och lunch i The Heaven Cathays F-lounge. Sedan vidare till AKL med ankomst 07.30. Var superseg under dagen i HK, men väl i Auckland var jag pigg som en mört och direkt dygnsanpassad trots 12 timmars tidsskillnad. Sensmoralen i detta är väl att om man har status på ett hotell som medger extended check out, så ska man utnyttja detta.

På tåget påväg hem. United på longhaul har blivit/är riktigt bra fram till frukosten, som var ett skämt iform av endast en torr crossiant. Väl i Munchen hade jag inget hellre än velat komma in i loungen....nu fick det bli köpefrukost och ingen dusch :(

Men men...nu är det bara att vänta på att EB-poängen ska trilla in. Nån mer än jag som har dille på att gå in i SAS-appen en gång i timmen och kolla om poängen kommit? :)

Toppen