Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

helt ärligt! snart skiter jag i det hela... vad har ni andra skickat in?

gång 1 en printscreen från mobilappen
gång 2 en prinstcreen från hemsidan.
gång 3 ett foto på mitt ba kort.

fått detta svar varje gång
Dear freno

in your Status Match request the Frequent Flyer original card is missing/not clear.

Please try again providing all the information needed and verifying that the file attached is in .pdf or .jpg format and that it does not exceed 1MB size.

Best regards.

The MilleMiglia Program

alla gånger har jag skickat en jpg som är under 1mb, skrivit mitt alitalia medlemsnr och namn mm

vad gör jag för fel?

Fick samma mail - har nu försökt med en scannad kopia av mitt EBD kort....

Har svårt att förstå. Mitt nya EBD år börjar 10/15 Om jag matchar EBD då, får jag då 03/17 eller 03/16?

Jag lever i tron att jag måste vänta till Oktober med att matcha för att få tom 03/17, korrekt?

Tacksam för råd!

Sådärja - nu har jag också Club Freccia Alata Plus (giltigt till mars 2017), matchat från EBD. Då kan jag boka min resa till Paris i september med Air France istället för SAS och testa ett par nya lounger.
Skickade in screenshot från appen 2 juli, och kompletterade sen med ett foto på mitt fysiska kort 15 juli (så snart jag hade fått ett kort med EBD-prefix).
20 juli fick jag svar på mitt första mail att min bifogade fil inte dög, och nu har de alltså kommit fram till mitt andra mail och matchat, så ca 2 veckors backlog verkar de ha för tillfället.

En liten fråga om kortnumret för MilleMiglia...
När jag skapade kontot, och när jag kollar på "login data" så står mitt MM-nummer angivet som:
"MILLEMIGLIA CODE 000XXXXXXX"

Om jag däremot tittar på den elektroniska versionen av mitt MilleMiglia-kort så har det numret:
0XXXXXXX
dvs utan de två första nollorna. Vilken av dessa varianter ska man ange när man bokar en biljett med en annan SkyTeam-partner?

Toppen