Snygg award!! Svårt att finna platser?
Vi fick skjuta fram resan en vecka mot det vi tänkt för att kunna åka business även på hemvägen, annars inga problem.
Nu ska man bara finna något bra hotell
Snygg award!! Svårt att finna platser?
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Mauritius
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 45000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5281:-
När: Februari 2016
Bokad: Juli 2015
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Är det en året runt linje?
Gällande Lufthansas B747-400 så finns det ett antal som fortfarande HAR den härliga stol/sängkombo på Upper Deck.....men..... dessa säljs inte som First längre. Har du tur och har köpt Lufthansa affärsklass, kan du komma att få sitta på dessa platser med affärsklass service![]()
Det är tusen gånger bättre med gamla C mot vilken ekonomistol som helst så jag skulle inte klaga. Nya C är inte så fantastisk hårdvarumässigt, den mjuka servicen blir avgörande på huruvida flighten blev lyckad eller ej.Till mauritius verkar Lufthansa ha satt in en 340 tyvärr..
Fast köper man en businessbiljett, med poäng eller pengar, så jämför man inte med ekonomi.Det är tusen gånger bättre med gamla C mot vilken ekonomistol som helst så jag skulle inte klaga. Nya C är inte så fantastisk hårdvarumässigt, den mjuka servicen blir avgörande på huruvida flighten blev lyckad eller ej.
Det var ju det jag precis gjorde. Uppenbarligen gick det att jämföra.Fast köper man en businessbiljett, med poäng eller pengar, så jämför man inte med ekonomi.
Varje gång jag spenderar pengar/miles på C eller F så jämför jag alltid med Y för att bilda mig en helhetsbild om det är värt merkostnaden, då man trots allt kommer fram samtidigt.