Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte göra av med lite poäng och samtidigt hälsa på Mamma som bor på västkusten.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Plus
Avreseort: Tromsö
Destination: Oslo
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 12,000
Skatter&avgifter (per person): 110kr
När: 2015-07-22
Bokad: 2015-09-15

Har det alltid varit så att man bara betalar klassens pris när man flyger med SAS på 2-4-1? I en annan diskussion så sägs det att om man flyger First ena vägen och Business andra så betalar man poängpriset för First ToR. Men här har du ju fått Business ena vägen (50k för två) samt Go andra vägen (30k).
Jag vet faktiskt inte. Detta är första gången jag bokar mixade klasser med en 2-4-1. Men precis som du säger så har jag förstått att det är annorlunda när man flyger andra bolag än SAS.

Äntligen så har årets förstaklassresa blivit bokad (inte fått något bekräftelsemail på senaste ändringen men poängen är dragna och bokningsnumret visar rätt routing).

Blir Lufthansa First Frankfurt - Tokyo och så tre dagar senare blir det ANA First tillbaka igen.

Nu skall jag iväg till New York och fira ;).

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa och ANA
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95000
Skatter&avgifter (per person): Runt 3000:-
När: slutet av juli
Bokad: Idag

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sitter och ska boka liknande rutt, vet du exakt skatter och avgifter? Verkar skilja en hel del mellan ANA och LH

Bonusprogram: Golden Lotus Plus
Flygbolag: Vietnam Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: Hanoi
Destination: Hue
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 15,000
Skatter&avgifter (per person): 13 USD
När: 2015-07-04
Bokad: 2015-05-15

Koebte lounge access i Hanoi NASCO business class lounge for 15 USD extra (cash, no receipt...)

Var ungefär lika, runt 1400 per sträcka. Lufthansa var rejält billigare till Tokyo än till tex Boston. Har för mig att @Dr. Miles förklarat detta med japanska regler.
Ok, pratade precis med Tallinn och fick följande avgifter i C (ska boka om till F när det släpps):
ARN-FRA-HND-MUC-ARN 5160kr (alla LH)
ARN-FRA-HND NRT-BRU-ARN 3955 (LH-LH-NH-SK)

Några teorier kring dessa, lite högre, avgifter? Har problem med ITA matrix sen nån timme tillbaka, någon mer?

Har det alltid varit så att man bara betalar klassens pris när man flyger med SAS på 2-4-1? I en annan diskussion så sägs det att om man flyger First ena vägen och Business andra så betalar man poängpriset för First ToR. Men här har du ju fått Business ena vägen (50k för två) samt Go andra vägen (30k).

Det beror på om du reser med SAS eller om du reser med övriga Star Alliance-bolag. När du bokar amex 2-4-1 med SAS betalar du bara för klassens poäng, men åker du med andra star alliance-bolag så får du betala för högsta klassen på både ut- och inresa.

Ok, pratade precis med Tallinn och fick följande avgifter i C (ska boka om till F när det släpps):
ARN-FRA-HND-MUC-ARN 5160kr (alla LH)
ARN-FRA-HND NRT-BRU-ARN 3955 (LH-LH-NH-SK)

Några teorier kring dessa, lite högre, avgifter? Har problem med ITA matrix sen nån timme tillbaka, någon mer?
Per person? Oj, vi betalar runt 3000 per person Köpenhamn - Frankfurt - Haneda och tillbaka igen i First.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen