Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cathay med British Avios-poäng inom Asien känns alltid sjukt prisvärt. Produkten, även i ekonomi, är ju helt klart en av dom bästa.

Håller med helt och hållet.Lägger du in lite cash får du ett riktigt bra pris på milen. Flög nyligen HKG-BKK T&R med Cathay i C. Komme rinte ihåg hur mycket kontant jag stoppade in, men det var ingen tvekan att stoppa i max.

Har testat Cathay Pacific First i deras B777-300ER tidigare så ska bli trevligt att se hur B747-400 kommer kännas.
[/QUOTE]

Du ska nog inte ropa hej än vad det gäller plan. Flög exakt samma rutt för snart två veckor sedan och någon/några månader innan byttes 747:an mot en B777-300ER. F lär du få flyga men förvänta dig inte ett viss plan.

BA har verkligen blivit dyrare. Bokade samma sträcka i januari för 4500 avios+600 kr.
Det kan inte vara sant. Du får dubbekkolla ditt kontoutdrag.
Sträckan Singapore-Bangkok har alltid varit 7.500 avios per segment i Economy minst de sista 3-4 åren.

Så här ser mitt kontoutdrag ut för de bonusresorna mellan Bangkok-Singapore v.v. i Economy class.
Kod:
09-Apr-14 	 09-Apr-14 	 Redemption     	 0 	 -7,365
02-Aug-13 	 02-Aug-13 	 Redemption     	 0 	 -7,282
14-Sep-12 	 14-Sep-12 	 Redemption     	 0 	 -7,196

Jag har Household account därför dras det inte hela 7.500 avios från mitt konto

Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air New Zeeland
Kabinklass: Economy
Avreseort: AKL
Destination: NAN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50.000 (25.000 per person)
Skatter&avgifter (per person): 1180 SEK per person
När: Dec 2015
Bokad: Juli 2015
Fiji Airport Departure Tax är ganska mycket. 825 SEK...

Kod:
New Zealand IA (IA)	kr77.00
New Zealand KK (KK)	kr104.00
NZ YR surcharge (YR)	kr68.00
Fiji Airport Departure Tax (EY)	kr825.00
Fiji Airport Security Charge (EZ)	kr41.00
Fiji Airport Development Charge (FA)	kr41.00
New Zealand KK (KK)	kr104.00

Håller med helt och hållet.Lägger du in lite cash får du ett riktigt bra pris på milen. Flög nyligen HKG-BKK T&R med Cathay i C. Komme rinte ihåg hur mycket kontant jag stoppade in, men det var ingen tvekan att stoppa i max.
15.000 avios + 188 SEK (skatter) till 8.000 avios + 975 SEK (skatter + co-pay: 787 SEK för 7.000 avios).

Screenshot20150708_04.png

Last edited:
Äntligen så har årets förstaklassresa blivit bokad (inte fått något bekräftelsemail på senaste ändringen men poängen är dragna och bokningsnumret visar rätt routing).

Blir Lufthansa First Frankfurt - Tokyo och så tre dagar senare blir det ANA First tillbaka igen.

Nu skall jag iväg till New York och fira ;).

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa och ANA
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Tokyo
Antal poäng (per person): 95000
Skatter&avgifter (per person): Runt 3000:-
När: slutet av juli
Bokad: Idag

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Lufthansa Miles & More
Flygbolag: Lufthansa & United
Kabinklass: First Class (interkontinentala sträckor) & Business
Avreseort: Hamburg
Destination: Nordamerikas västkust
Antal poäng (per person): 170.000
Skatter&avgifter (per person): 554.21 euro
När: Juli 2015
Bokad: Juli 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

My first First – en efterlängtad resa.

Utresan flygs i en Airbus 340-600 och hemresan flygs i en Boeing 747-400, båda sträckor med Lufthansa. Naturligtvis har jag bokat hemresan så att jag får drygt sex timmar i First Class Terminal i Frankfurt.

Mellan Vancouver och Seattle tar jag tåget.

Började leta upp det men är ganska säkert på att sista jag hörde var juni 2015 att man var tvungen att skynda sig o flyga -400 modellen. Kan också vara Dompan som snackar i nattmössan!
Det är rätt. Sitter med telefonen nu så hittar inte tråden. Dock har Boston och Seatlle 747-400 över sommaren, ev någon mer destination

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen