Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Nuså, kollade precis Betalo gällande Coop MedMera Mer samt Amex.

Coop MedMera Mer är spärrat för betalning till skattekontot:
Namnlöst.png

Amex är det inte:
Namnlöst2.png

Iym5fOE.png

De tog ett tag men nu så.. Fimpade mitt Amex G häromdagen och införskaffade mig detta :)
Lite tråkigt att man fick så snål gräns. Ansökte om 150k men fick avslag och sedan godkänt med 100.
Får hoppas jag kan ansöka om högre om några månader när jag haft det ett litet tag.

Iym5fOE.png

De tog ett tag men nu så.. Fimpade mitt Amex G häromdagen och införskaffade mig detta :)
Lite tråkigt att man fick så snål gräns. Ansökte om 150k men fick avslag och sedan godkänt med 100.
Får hoppas jag kan ansöka om högre om några månader när jag haft det ett litet tag.
Ansök om Coop MedMera Mer så får du 16.7 poäng/hundralapp istället för 10 poäng/hundralapp som med SAS mastercardet...

Hah, de låter konstigt. Får man mer med ett Coop kort än ett SAS kort ?

Det er fordi SEB banken ikke vil kjøpe mer eurobonus-poeng per 100kr fra SAS. Det er bankene selv som bestemmer hvor mange eurobonuspoeng de orker å kjøpe fra SAS, og tilby sine kunder for bruk av kredittkortene deres. De tilbyr jo endog 20EB/100KR for sitt diners-kort, siden de antakeligvis tjener mer når man bruker det enn MasterCardet deres... ;)

Toppen