Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ser man på!
Någon som fått något liknande?
(Det vill säga complimentary upgrade i förväg, utan poäng eller Optiontown.)

Mycket trevligt. Gissningsvis så händer detta mestadels när flighten är överbokad så att det hade varit stor chans för opup på flygplatsen ändå, men det är likafullt en trevlig gest och ett bra sätt att få Diamonds att känna att de får lite extra.

@SFC - hur långt innan avgång fick du detta meddelande?

Stämmer in i lovsången. Får väl se om man kommer ifråga för uppgraderingserbjudande, misstänker att jag kan befinna mig i ett EBD B-lag eftersom jag kvalar in på Star Alliance-flighter. Oavsett, bra grej. Hade redan innan bestämt mig för att EBD är värt en hel del (i början ställde jag mig frågande). Nu blev det ännu bättre.

Stämmer in i lovsången. Får väl se om man kommer ifråga för uppgraderingserbjudande, misstänker att jag kan befinna mig i ett EBD B-lag eftersom jag kvalar in på Star Alliance-flighter. Oavsett, bra grej. Hade redan innan bestämt mig för att EBD är värt en hel del (i början ställde jag mig frågande). Nu blev det ännu bättre.

Jag tror inte det finns någon skillnad där HUR du har åkt ihop ordinarie antal baspoäng, däremot kan det finnas skillnader om du skulle ha fått EBD med hjälp av någon kampanj liknande den som var när man fick EBD för 2 t.o.r Stavanger-Houston. Då tänker jag på sådant som huruvida det året räknas in mot ev. lifetime EBD, i övrigt behandlas nog alla EBD lika..

Ser man på!
Någon som fått något liknande?
(Det vill säga complimentary upgrade i förväg, utan poäng eller Optiontown.)
Enligt uppgift implementerat (för EBD och EBP) de senaste dagarna tillsammans med EBD-prefixet!

Snyggt av SAS! Får man fråga hur lång tid före avgång du fick beskedet?

Nu väntar vi bara på inläggen där någon fått uppgradering både via OT och gratis via SAS, ej får tillbaka pengarna samt får poäng enligt ursprungsbokningen... ;)

Toppen