Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Kanske detta öppnar upp för en tredje avgång med BA, vore himla bra om dom fick in en tidig morgon från GOT/sen från LHR så fick man ju helt plötsligt massor med fler alternativa connections till USA

Tänkte samma tanke, plus att man då skulle få en senare avgång LHR-GOT. Men problemet blir väl då hur man snurrar besättningen?

Som sagt trist GOT tappar sin enda riktiga SAS linje utanför Scandinavien med frekvens, känns som ett steg bakåt av SAS. Samtidigt finns BA och är övertygad de kommer försöka dra nytta av detta. De kör ofta redan med Airbus 321 på sina dagliga flighter och kan de lösa en slot med natt stop Göteborg känns SAS "glömda" här. Men att SAS samtidigt marknadsför sig att satsa på GOT...njää. LH och BA erbjuder uppenbarligen bättre.

Frankfurt hade 54,5% i 2013 (sidan 24)
http://www.fraport.com/content/frap...:content.file/air-traffic-statistics-2013.pdf
Så en förlust av LH till FRA är nog större bekymmer...

Ja skulle Lufthansa flytta Landvetter-flygningarna till Frankfurt-Hahn skulle det vara riktigt illa ...

Göteborg-Frankfurt är den absolut viktigaste sträckan för mig tätt följd av Göteborg-München. För mig som sällan flyger inrikes är egentligen Sas linjenät ganska oviktigt. Det finns gott om andra bolag som tar mig dit jag vill både billigare och bättre. Men det är ändå lite synd att det snart nästan bara går flyga Sas till Stockholm och Köpenhamn.

Räknade lite på restiden till City från LHR kontra STN - i den jämförelsen står sig STN väl. Från Liverpool Street kan man t ex gå till några utav investment bankerna.
Nya tidtabellen med retur från London 19:20 är bra. Man kan ha möten fram till ca 17:30.
Nu har jag inte rest med SAS till eller från Heathrow sedan de flyttade till nya terminal 2, men jämfört med situationen tidigare så upplever jag gångavstånden inne på Stanstead som betydligt kortare än de inne på Heathrow.

Mitt råd är att flytta från Göteborg. Där blir ingen glad. Jag bodde där i fyra år totalt, det räckte och blev över.
Tycker vi genast höjer nivån så att det inte slutar i valfri Stad A vs Stad B eller CPH vs ARN -lik penismätartävling. :) Tror vi vet mycket väl hur liten fis i rymden vi är, men vi har förlorat vår enda vettiga, fasta utrikeslinje i SAS regi. Däri ligger sorgen, inget annat.

Självklart ligger det närmare till hands att byta till BAs tjänster än något annat, tror dessvärre de kommer passa på och höja priserna nu, likaså SAS för GOT-CPH-LHR. Blir förmodligen sista resan GOT-LHR-GOT då för egen del om ett par veckor, känns lätt konstigt.

Toppen