Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Det var ju helt väntat! Självklart kommer dom att göra detta och det är resultatet av detta som är det intressanta.

Eftersom detta kommer att tittas på ur ett antal perspektiv är det oerhört intressant.

En frågeställning som jag tycker är mycket intressant är det faktum att UBER har löst ett stort problem för oss konsumenter då det är mycket tydligare vad man egentligen betalar för och att det finns ett sätt att överklaga priset om det blir fel. Kan GPS användas som taxameterunderlag är också intressant utifrån ett lagperspektiv.

Låt oss se vad som händer.....

Jag älskar uber pop! Jag tar det till jobbet ibland när det regnar eller om jag jobbat många extrapass och är trött. Otroligt att kunna åka "taxi" till jobbet för 45 kr :). Det är billigare att åka uber pop 1 gång än att åka buss här i Sthlm 2 gånger.

Åkte till Arlanda med en pop häromdagen, himla smidigt. Kostade 310 kr från centrala Sthlm.

Jag åker bara Uber numera om inte min uppdragsgivare betalar direkt med det avtal som finns med Taxi Stockholm. Totalt slutat använda vanlig taxi.

Åkte "standard" Uber till Arlanda i morse. Vilken skillnad. Visst, det kostar några kronor mer, men helt annan upplevelse...

Jag åker bara Uber numera om inte min uppdragsgivare betalar direkt med det avtal som finns med Taxi Stockholm. Totalt slutat använda vanlig taxi.

Åkte "standard" Uber till Arlanda i morse. Vilken skillnad. Visst, det kostar några kronor mer, men helt annan upplevelse...

Nu blir jag lite nyfiken. Helt annan upplevelse än vad? Pop eller Taxi Sthlm eller Freys hyrverk?

Själv reser jag alltid med Taxi Sthlm pga att dom (till skillnad från Uber) har en vettig och bolagsanpassad samlingsfaktureringslösning utan krav på kreditkort.

Nu blir jag lite nyfiken. Helt annan upplevelse än vad? Pop eller Taxi Sthlm eller Freys hyrverk?

Själv reser jag alltid med Taxi Sthlm pga att dom (till skillnad från Uber) har en vettig och bolagsanpassad samlingsfaktureringslösning utan krav på kreditkort.

Bemötandes på Taxi Stockholm. Känns som jag skall vara glad jag får åka med :)

Däremot är det mycket bra med deras fakturasystem, det håller jag med om..

I Kina är People's Uber (motsvarande Uber POP) rena rama lyx jämfört med vanlig taxi.
Bättre bilar, städade bilar, vilka är svårt att få om man åker en vanlig taxi.

I Kina står i mitt fall leverantören för alltid för "driver". Detta är en Mr. Do som kör en luggsliten Huyndai Elantra som på klassiskt kinesikt manér har skyddsplasten kvar på stora delar av inredningen (trots att den är 10 år gammal).

Har aldrig provat vanlig taxi i Kina.

Toppen