Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

I Kina står i mitt fall leverantören för alltid för "driver". Detta är en Mr. Do som kör en luggsliten Huyndai Elantra som på klassiskt kinesikt manér har skyddsplasten kvar på stora delar av inredningen (trots att den är 10 år gammal).

Har aldrig provat vanlig taxi i Kina.
Jag åker inte till ett ställe i Kina och jag kan inte ha mina egna chaufförer överallt dygnet runt.

Förresten, för mig är Mr. Do detta spel. :)

Mr. Do! - Wikipedia, the free encyclopedia
Mrdo.png

(Foto: Wikipedia)

Last edited:
På tal om skatt, hur ser man Moms på en uber resa? hittade inte det på mitt kvitto?
På en UberBlack, UberX eller motsvarande ser du det om du går in på webbsiten och gör "Download Invoice".

För UberPOP tror jag inte det går. Så tycker jag det verkar vara i andra länder åtminstone, och jag har inte provat UberPOP i Sverige. Men "tanken" med UberPOP är väl att det inte är ett företag i andra ändan, och därmed blir det ingen MOMS.

På en UberBlack, UberX eller motsvarande ser du det om du går in på webbsiten och gör "Download Invoice".

För UberPOP tror jag inte det går. Så tycker jag det verkar vara i andra länder åtminstone, och jag har inte provat UberPOP i Sverige. Men "tanken" med UberPOP är väl att det inte är ett företag i andra ändan, och därmed blir det ingen MOMS.

Tack, på det så stod momsen, men varför kan den inte stå på vanliga kvittot... :)

Stämmer bra. Uber motiverar det med:
Den här resan gjordet med vår UberPOP-produkt, vårt lågkostnadsalternativ för vilket Uber inte tillhandahåller företagsfunktioner som transportfakturor.

Uber Pop håller jag mig borta från, känns som att det är väldigt långt från vad jag vill uppleva med mina resor i Lux och Black :)

Håller med till viss del,

Jag håller med om att Lux och black är grymt trevligt!
Mellantinget UberX (Eller för den delen Taxi 020 eller Kurir) har jag haft några riktigt dåliga upplevelser med smutsiga bilar och ovårdade chaufförer.

UberPop är lite hit and miss - Åkte en rätt ny V70 häromdagen, även åkt Mercedes så där finns det vissa guldkorn!
Så alla Pop är inte att förakta :)

Toppen