Ekobrottsmyndigheten ska granska om UberPop är lagligt.
Ekobrottsmyndigheten granskar Uber - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Ekobrottsmyndigheten granskar Uber - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Morgan skrev:Ekobrottsmyndigheten ska granska om UberPop är lagligt.Ekobrottsmyndigheten granskar Uber - Nyheter (Ekot) | Sveriges RadioKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Jag åker bara Uber numera om inte min uppdragsgivare betalar direkt med det avtal som finns med Taxi Stockholm. Totalt slutat använda vanlig taxi.Åkte "standard" Uber till Arlanda i morse. Vilken skillnad. Visst, det kostar några kronor mer, men helt annan upplevelse...Klicka för att utvidga...
Jakob K skrev:Nu blir jag lite nyfiken. Helt annan upplevelse än vad? Pop eller Taxi Sthlm eller Freys hyrverk?Själv reser jag alltid med Taxi Sthlm pga att dom (till skillnad från Uber) har en vettig och bolagsanpassad samlingsfaktureringslösning utan krav på kreditkort.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Bemötandes på Taxi Stockholm. Känns som jag skall vara glad jag får åka medDäremot är det mycket bra med deras fakturasystem, det håller jag med om..Klicka för att utvidga...
I Kina är People's Uber (motsvarande Uber POP) rena rama lyx jämfört med vanlig taxi.Jakob K skrev:Jag tycker det är lite roligt att många här utan problem åker Uber Pop - men vägrar flyga LCC.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:I Kina är People's Uber (motsvarande Uber POP) rena rama lyx jämfört med vanlig taxi.Bättre bilar, städade bilar, vilka är svårt att få om man åker en vanlig taxi.Klicka för att utvidga...
Jag åker inte till ett ställe i Kina och jag kan inte ha mina egna chaufförer överallt dygnet runt.Jakob K skrev:I Kina står i mitt fall leverantören för alltid för "driver". Detta är en Mr. Do som kör en luggsliten Huyndai Elantra som på klassiskt kinesikt manér har skyddsplasten kvar på stora delar av inredningen (trots att den är 10 år gammal).Har aldrig provat vanlig taxi i Kina.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:På tal om skatt, hur ser man Moms på en uber resa? hittade inte det på mitt kvitto?Klicka för att utvidga...
På en UberBlack, UberX eller motsvarande ser du det om du går in på webbsiten och gör "Download Invoice".FF#1 skrev:På tal om skatt, hur ser man Moms på en uber resa? hittade inte det på mitt kvitto?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:På en UberBlack, UberX eller motsvarande ser du det om du går in på webbsiten och gör "Download Invoice".För UberPOP tror jag inte det går. Så tycker jag det verkar vara i andra länder åtminstone, och jag har inte provat UberPOP i Sverige. Men "tanken" med UberPOP är väl att det inte är ett företag i andra ändan, och därmed blir det ingen MOMS.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:För UberPOP tror jag inte det går. Så tycker jag det verkar vara i andra länder åtminstone, och jag har inte provat UberPOP i Sverige. Men "tanken" med UberPOP är väl att det inte är ett företag i andra ändan, och därmed blir det ingen MOMS.Klicka för att utvidga...
Den här resan gjordet med vår UberPOP-produkt, vårt lågkostnadsalternativ för vilket Uber inte tillhandahåller företagsfunktioner som transportfakturor.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Uber Pop håller jag mig borta från, känns som att det är väldigt långt från vad jag vill uppleva med mina resor i Lux och BlackKlicka för att utvidga...