Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Då är alltså servicedisken och loungen på olika sidor av Schengen-gränsen. Kan man komma tillbaka till Schengen efter att man passerat passkontrollen upp till F58-F69?

Jag vet att man kan säga till vid incheckningen, men har man större chans på uppgradering om man går till servicedisken?

Spontant ökar väl chansen ju tidigare du meddelar personalen om ditt önskemål att uppgradera. Uppgraderade senast till på sträckan CPH till SFO när jag kom till loungen och då var det kö till servicedisken för att få platserna som gick åt i hög takt. På returen slog jag till direkt vid incheckningen, men då blev kabinen knappt halvfull iallafall.

Håller med agehall. Sista åren så har de inte brytt sig om status utan då har det varit first come, first served principen. Satsa att vara på plats tidigt, gå till specialdisken så löser det sig förhoppningsvis.
Specialdisk. Någon som vet var denna finns på Kastrup? Flygit hundratals gånger därifrån, men aldrig uppgraderat. Tänkte dock försöka det nu. Har en Eco biljett till iad.

Som jag har förstått det så måste jag bryta ut bokningen om jag enbart vill uppgradera mig av passagerarna på mitt PNR. So far, all good.
Låt säga att när det kommer till kritan så skulle jag ändå vilja uppgradera min medresenär, kan jag då använda mina poäng och uppgradera honom fastän hen har ett annat PNR?

För tydlighetens skull så talar jag alltså om poänguppgradering vid flygplats.

Måste man verkligen bryta isär en PNR när man gör standby upgrade? Nåja, oavsett så kan du använda dina poäng för att uppgradera någon annan som reser på en egen PNR.

Så jag förstod det på tidigare inlägg i tråden när jag kollade igenom fort. Kan ju dock ha tolkat fel :)

Tack så mycket för ett supersnabbt svar!

Toppen