Efter att jag kom hem från denna resa har jag skickat in en claim till Finnair och kräver ersättning för detta. De meddelade idag, nästan 2 månader senare, att de inte kan ge mig kontant ersättning eftersom de meddelade mig i September att flygtypen ändrats och att jag skulle nedgraderas. Detta ska ha gjorts genom ett mejl. De erbjuder mig dock möjligheten till en voucher på 50 Euro eller 10 000 Finnairpoäng.
Jag VET att när jag visade en släkting min bokning i december (på julafton) så stod det fortfarande som Business, konstigt eftersom de bytte redan i september enligt Finnair. Hur som helst, jag slänger aldrig några mejl på den adressen Finnair har och jag kollade där. Jag har fått ett mejl om en ändring, men bara att flighten ändrats 5 minuter. Inget annat.
Hur tycker ni att jag ska göra nu? Nöja mig med 50 Euro/10 000 poäng eller ska jag skriva tillbaka och berätta vad jag fått för info och att den inte innehåller någon information alls om en nedgradering.