Senaste nytt

Fredagstråden™

Gör det sista nu på kontoret...sedan hem och efter dags för att kolla in körbärsblommen i Kungsträdgården med ett glas rosé eller så. Kvällen avslutas på Chez Betty.

Inleder helgen med att ansöka om nytt pass. Bara 55 nummer före mig... Kan man ansöka om pass i en annan kommun än den man är folkbokförd i? Anser för övrigt att det borde finnas fast track för medvetna resenärer på passcentralen :p

Funderar på att ge upp. Har ju en massa öl hemma som väntar på att drickas upp!

Som tur är kan man ansöka om pass i andra kommuner, för i min hemkommun finns det ingen passcentral.

Fast track för medvetna resenärer i Göteborgsområdet finns för övrigt i Möndal ...

I Sockholm kan man boka tid.
Du kan ansöka om pass i en kommun och få det levererat till en annan för uthämtning.

Ja, du kan ansöka var som helst och då ange var du vill hämta ut ditt pass.

Som tur är kan man ansöka om pass i andra kommuner, för i min hemkommun finns det ingen passcentral.

Fast track för medvetna resenärer i Göteborgsområdet finns för övrigt i Möndal ...

Tack för tipsen! Gav upp min väntan efter 30 minuter och bara 15 nummer hade ropats upp... Försöker på onsdag igen som enligt Göteborgs posten var en bra tid. Annars blir det Mölndal!

Toppen