Bred fråga men jag tar några enkla punkter(håller mej till de senaste 10 åren);
Aruba - Bra mat mkt bra stränder samt mkt säkert för familjer, bästa strand Manchebo Beach, litet bra hotell här utan trängsel. Jag undviker highrise-området.
shopping helt sjysst
St. Lucia - Mkt bra ständer, Jag bodde på Rodney Bay med fanatisk strand mkt bra mat samt kanske världens bästa bar! tyvärr en del rån då 2009...
Grenada - Kryddön vilket man känner direkt när man kommer fram! bodde på Grand Anse-stranden som var mkt fin. Bra mat ligger nära huvudstaden St. Georges. Jag vilade ut där så jag åkte inte runt.
Tobago - En av mina många favoriter där vi åkte runt och såg nästan hela ön med många fina stränder. Enkel bra mat och spec här ska man föräta sej på all fantastisk frukt! undvik att bo på Crown Point, vi bodde på Sea Shell Villas med härliga villor med maid.
Tobago cays( St. Vincent) - antingen dagutflykt eller bo på Union Island eller nån av småöarna, Palm Island, i närheten. Helt fantastiskt underbart!!!
Jag vet inte dina förutsättningar men rent generellt kan man säga att i Karibien måste man ta hänsyn till att det finns rånrisk, tyvärr, detta ffa när man reser som familj och kan bli delvis hänvisade till själva resorterna.
Aruba är dock säkert och står ut här i södra karibien.
På varje plats måste man fråga om vad som är bäst för säsongen: mat, stränder, att göra osv
Du får fråga mer om ämnet

handlar mest om att hamna på rätt plats och resten löser sej med lite intresse om platsen
/Jaws