Senaste nytt

COOP Medmera mer

300 extra EB-poäng just nu (1 ggr) när man växlar in i poängshoppen, bra utväxling på litet poänguttag med andra ord.

Ringde precis för 3:e gången och öppnade upp den sk. "spärren" som oförklarligt (även för kundtjänsten) slagit till igen. Denna gången fungerar inte kortet på vissa restauranger, men det går bra på andra butiker samt coop däremellan o_O. Alla 3 gångerna detta har hänt är det efter att jag betalat i en viss restaurang som har en "rasslig" kortläsare, och fått "medges ej". Samband?

En annan fråga, är det någon som fått poäng för en coop "poängbomb", hur lång tid tar det?

Jag fick in poäng för kladdkakan som "intjäning" efter kontakt med kundtjänst. Jag skulle dock inte få de 300 extra EB-poängen förrän mitten av maj, så om ni tänkt använda er av sen kampanjen så kan det dröja innan de extra poängen trillar in.

Jag pratade med kundtjänst idag och de har haft tekniska problem med dessa poäng. De säger att de jobbar på det, men ingen tidsplan för när det ska vara fixat.

Pratade nyss med kundtjänst och de sa först att poängen för veckans poängbomb per automatik ska komma in på kontot inom en vecka men att det måste blivit något fel i mitt fall (och uppenbarligen även för andra) och att kundtjänst nu ser till att det kommer i nästa vecka.

Gällande bonusen för inköp i december hade de inte en aning men skulle undersöka detta närmare.

De extra 300 EB-poängen kommer automatiskt i maj och då till det EB-konto man fört över de poängen som skulle "trigga" de 300 extra EB-poängen. Känner mig faktiskt lite tveksam till att detta kommer att fungera eftersom man dels måsta ange inlogg och lösen till sitt EB-konto vid konvertering och dels att man kan välja att föra över till vilket EB-konto som helst.

Återstår att se om det fungerar.

Gällande bonusen för inköp i december hade de inte en aning men skulle undersöka detta närmare.

Menar du de 4000 poängen (har jag för mig) man skulle få för att man handlade för en viss summa på Coop i december? Jag väntade på dem också men för en månad sen. Efter ett kort samtal till kundtjänst hade jag poängen dagen efter.

Det känns med Coop som att man måste ha järnkoll på vad man är berättigad till och jaga på dem lite. Dock aldrig några problem att man faktiskt får dem.

Menar du de 4000 poängen (har jag för mig) man skulle få för att man handlade för en viss summa på Coop i december? Jag väntade på dem också men för en månad sen. Efter ett kort samtal till kundtjänst hade jag poängen dagen efter.

Det känns med Coop som att man måste ha järnkoll på vad man är berättigad till och jaga på dem lite. Dock aldrig några problem att man faktiskt får dem.

Precis. För visst var det dubbla poäng på det man köpte i december? Jag hade lite svårt att argumentera med kundtjänst eftersom jag själv var lite osäker.

Sista stycket i det du skrev håller jag helt med om. Skulle kännas bättre om allt fungerade som det skulle per automatik.

Precis. För visst var det dubbla poäng på det man köpte i december? Jag hade lite svårt att argumentera med kundtjänst eftersom jag själv var lite osäker.

Nja. Det var 4000 fasta poäng om man handlade för en viss summa - har för mig att det var (blott) 2000 kr. Står nånstans längre tillbaka i tråden ;) Om det är nån tröst så kände den som svarade när jag ringde inte heller till kampanjen utan var tvungen att fråga en kollega.

Edit: yep, 4000 poäng vid 2000 kr spend på Coop var det: COOP Medmera mer | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Last edited:
Toppen