En hel del åsikter och tankar i denna tråd, och man är väl alltid sig själv närmast

Själv är jag en sån där frequent flyer som egentligen inte är det och därmed värdig EBG status Jag kommer bara upp i ca 25 kvalificerade segment med SK och yterligare ca 25 med LH/UA/CO/US. Dock reser jag uteslutande i C så det blir inga problem med att skrapa ihop poäng för att kvalificera mig för EBG. Så för mig är detta en försämring, jag kommer altså att tjäna mindre poäng, dock inte på långa vägar i den omfattningen att jag inte kommer upp till nivån som krävs för EBG. Så det drabbar mig "bara" genom att jag får mindre poäng att kunna utnyttja för bonusresor.
Tror att det var Senator som undrade hur man aktivt kunde välja SK och EB, och en anledning är att det tidtabellsmässigt passar mig bäst. När jag reser ut från Sverige kan jag ta "fakiren" till ARN och flyga vidare till USA. Skulle jag välja t.ex. LH måste jag ta en övernattning på ARN och när jag kommer hem och måste flyga vidare norrut (eller åka tåg som nu ) och vara framme vid lunch är enda alternativet att landa tidigt på morgonen på ARN (UA/CO fungerar i och för sig, men poängen till EB blir då bara hälften jämfört med SK). Trots detta så överväger jag att byta program, tycker inte att SK håller någon vidare standard. Menyn förra veckan till ORD bestod av laxfilé, kokt potatis, hollandie sås eller potatismos, köttbullar och lingon?!? Jag har provat CO ARN-EWR ToR på rekommendation av Senator och jag håller med honom, de har en bättre produkt i businessfirst än vad SK har i business. Att väla bonusprogram är inte helt enkelt