AABack2ARN
Medlem
Var det inte så att Oslo-bas har SK8xx, Stockholm-bas har SK14xx och Köpenhamn-bas har SK4xx mellan länderna?
Låter bekant. Norge har väl även 44xx-flygen?
Var det inte så att Oslo-bas har SK8xx, Stockholm-bas har SK14xx och Köpenhamn-bas har SK4xx mellan länderna?
Det blev SK963/SK964.Jag tippar på att SK991/992 (som väl SAS hade på CPH-HKG) tas i bruk igen.
Det finns inga SAS priser till Hong Kong från Malmö för närvarande.
Låter bekant. Norge har väl även 44xx-flygen?
Avståndsmässigt är Köpenhamn-San Francisco längre än Stockholm-Hong Kong (OK, det beror också på riktig flygrutt så klart), men Köpenhamn->San Francisco är 11 timmar 20 minuter.Lengste flytiden SAS har? 11 timer og 30 minutter. Shitgoddamn![]()
Märkligt att man går ifrån praxisen att det skall vara dyrast att flyga direkt....som man t ex gör med SFO, NRT, PVG och PEK då man oftast får betala 5-8000sek mer för att flyga direkt från CPH än från ARN (via CPH).....Jag har kollat SAS Business class priser till Hong Kong från olika avreseort i Europa och jag kan konstatera att billigast är från Stockholm med 16.500 SEK exkl. skatter. Andra plats är från Oslo med 15.600 NOK exkl. skatter (ca 16.600 SEK).
Från Köpenhamn kostar det 16.000 DKK (ca 20.100 SEK) exkl. skatter så det är bättre att flyga från Stockholm. Det finns inga SAS priser till Hong Kong från Malmö för närvarande.
Kanske någon på fare department tycker att det ska vara alltid dyrt från SAS main hub, Köpenhamn...Märkligt att man går ifrån praxisen att det skall vara dyrast att flyga direkt....som man t ex gör med SFO, NRT, PVG och PEK då man oftast får betala 5-8000sek mer för att flyga direkt från CPH än från ARN (via CPH).....![]()
Kanske någon på fare department tycker att det ska vara alltid dyrt från SAS main hub, Köpenhamn...
Suck vilka usla tider anser jag. Man kommer ju somna strax innan landning, sen är man ett vrak hela dagen, även om man flyger business...Tidtabell:
Stockholm ARN/T5 15:00 - Hong Kong 07:20+1 333
Fr o m vintertidtabell 2015/2016
Stockholm ARN/T5 13:50 - Hong Kong 07:10+1 333