Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

HKG-HND med Cathay er rimelig sikker.

Når jeg kigger på den slags kigger jeg normalt lidt på muligheden for at prøve så meget forskelligt som muligt og ville derfor ikke være afvisende for en lidt længere tur i J for at prøve anden F.

Optimalt er vel at flyve Australien-TYO-HKG-LAX-TYO-HKG-Australien eller lignende så du får 2 x CX F på TYO-HKG
 
Tack @Christian R

Jag har modifierat resan nagot for att klamma in ytterligare ett F-leg.

18 May
J -- MH146 - 07:40 - MEL-KUL - 14:15

18 May
J -- CX724 - 17:40 - KUL-HKG - 21:35

(airport hotel i HK)

19 May
F -- CX548 - 08:45 - HKG-HND - 13:55

19 may
F -- JL062 - 17:25 - NRT-LAX - 11:20

27 May
F -- CX897 - 09:40 - LAX-HKG - 15:25

(ev. stopover i HK)

28 / 29 / 30 May
J -- CX105 - 00:10 - HKG-MEL


Kommentarer?
 
Tack @Christian R

Jag har modifierat resan nagot for att klamma in ytterligare ett F-leg.

18 May
J -- MH146 - 07:40 - MEL-KUL - 14:15

18 May
J -- CX724 - 17:40 - KUL-HKG - 21:35

(airport hotel i HK)

19 May
F -- CX548 - 08:45 - HKG-HND - 13:55

19 may
F -- JL062 - 17:25 - NRT-LAX - 11:20

27 May
F -- CX897 - 09:40 - LAX-HKG - 15:25

(ev. stopover i HK)

28 / 29 / 30 May
J -- CX105 - 00:10 - HKG-MEL


Kommentarer?
Fornuftigt, men HND->NRT på 3,5h er nok tæt på at være umuligt. Du skal nok have en overnatning der, det er sådan jeg plejer at gøre.

Evt. Kan det lade sig gøre på returen(?)
 
Fornuftigt, men HND->NRT på 3,5h er nok tæt på at være umuligt. Du skal nok have en overnatning der, det er sådan jeg plejer at gøre.

Evt. Kan det lade sig gøre på returen(?)
Good point. Tyvarr finns ingen JL F pa returen (hittar endast F den19 maj pa outbound). I sa fall lutar det att en hotellnatt i HK och en hotellnatt i Tokyo vilket inte ar optimalt... Far tanka vidare..
 
Har nagon erfarenhet av Haneda-Narita Airport Bus Line? Enligt Google Maps ska denna rutt ta 1h 15min. Strackan ar ca 80km.

Ping @Dr. Miles
 
Last edited:
Har nagon erfarenhet av Haneda-Narita Airport Bus Line? Enligt Google Maps ska denna rutt ta 1h 15min. Strackan ar ca 80km.

Det låter väldigt optimistiskt. Samma Google Maps menar att Airport Bus Narita Airport Line tar 1h 32min. Även om tidtabeller följs i det här landet så är tung eftermiddagstrafik inte ovanligt. Det går att åka Keikyu Airport Line dörr/station till dörr/station på 1h 29min till en kostnad av 1760 JPY. Har inte åkt sträckan, men skulle rekommendera att undersöka det alternativet.
 
Det låter väldigt optimistiskt. Samma Google Maps menar att Airport Bus Narita Airport Line tar 1h 32min. Även om tidtabeller följs i det här landet så är tung eftermiddagstrafik inte ovanligt. Det går att åka Keikyu Airport Line dörr/station till dörr/station på 1h 29min till en kostnad av 1760 JPY. Har inte åkt sträckan, men skulle rekommendera att undersöka det alternativet.
Tyckte det lat optimistiskt ocksa.

Arrival HND: 13:55
Departure NRT: 17:25

Alltsa 3.5 timme varav 1h 30m ar ren transport, plus vantan pa baggage, immigration, och vantan pa tagavgang osv. Kan bli tufft?
 
Alltsa 3.5 timme varav 1h 30m ar ren transport, plus vantan pa baggage, immigration, och vantan pa tagavgang osv. Kan bli tufft?

Kan bli tufft. Visserligen är bagagehanteringen på Haneda effektiv, och det är nära mellan arrival/departure och tågplattformarna, men immigration kan ibland vara något långdragen om man t. ex. kommer samtidigt som två wide bodies (flygplanen – inte människotypen) från Kina.
 
Toppen