Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sen
Jag lägger ingen vikt i vad ni tror eller inte. Försök istället att ta lärdom av att hur många gånger man än ringer in så är chansen för felaktig information mycket hög.

Jag vet i alla fall med mig att jag hädanefter inte kommer ringa SAS eb om det inte gäller liv eller död...

Jag skulle föreslå att du säger det till SAS, förslagsvis på www.sas.se/feedback

Vi andra som har svarat dig har redan koll på Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor och särskilt punkt 3.

Det går så mycket bättre om du lyssnar på folket här, någon av oss har med största sannolikhet gjort just det du undrar över.

Mvh
/NotRyan
 
Kan man kalla SAS kundtjänst för kundtjänst????

Nej, det kan man inte. Men det har väl förmodligen alla redan nämnt här.

Det tar åratal att komma fram, och när man väl kommer fram så är sannolikheten att man får hjälp väldigt liten. Senast fick jag även en utskällning för att jag ville boka en bonusresa. Så nej, det är ingen service på något sätt.

Nu har ju Gustafsson sagt att outsourcingen ska öka, så förmodligen blir det ännu sämre. Att tro att man kan släppa alla kärnfunktioner till "partners" som varken har tillräcklig kännedom om företaget eller minsta intresse att uppskola personalen är att tänka kortsiktigt. Sveg är väl outsourcat, så personalen där kan väl kanske inte klandras för att de inte har koll på allt. Lite som att trolla med knäna.
 
Det har var ju en trad jag inte ville skriva i igen, iallafall inte sa snart sedan forra gangen.

Igar gjorde jag en flygning fran HEL till MAN via ARN - det ar ett snabbt byte pa ARN sa nar jag anlander till gaten har halften redan boardat och resten star i ko. Redan har faller hela konceptet med prio boarding da man som PLUS och EBG resenar etc inte far ga fore om man missat den forsta boardingen. Nu ar ju detta nagot man vet sa inget att reta upp sig extra pa. Da jag satt pa rad 2 sa satte jag mig ned och vantade for att boarda sist, da det var fullt plan sa ar detta inget jag foredrar da det alltid ar svart mmed handbaggaget da man kommer sist pa (sa blev det ocksa men tillhor inte historien). Vad som hander sedan ar dock nagot att reta upp sig pa, och det ar attitydproblemet hos vissa SAS anstallda.

Medans jag sitter och vantar sa gar en familj for boarding, varpa damen i familjen ser prioboarding skylten. Hon fragar da den unga tjejen vid gaten om hon far ga igenom dar eller om det ar prio. Till svar far hon att prio ar inget hon bryr sig om iallafall sa det ar bara att ga igenom. Bra dar SAS, INTE. Nagra minuter senare nar det ar dags for mig att ga ombord sa spottar maskinen ut en nya plats for passageraren 2 personer fore mig, detta ser inte han. Samma hander med passageraren for mig och han tappar den nya biljetten - varpa han fragar den unga tjejen om den behovs. "I dont know" svarar hon. Da fragar han om inte passageraren fore honom kanske behover ropas tillbaka om han behover den. Till detta svarar hon "I dont care". Till sin stora forvaning fragar killen framfor mig vad hander om han behover biljetten da? Till svar kommer "He wont get a seat on the plane, I dont know. I dont care".

Nar jag sedan gick igenom sa fick jag ocksa en ny papperslapp med samma seat jag hade sa jag antar att det bara var nagot fel sa den spottade ut lappar till alla. Men ett sadant bemotande fran SAS personal ar oacceptabelt och helt enkelt fordj-vligt. Man skams som svensk nar detta hander utlandska passagerare.
 
Det har var ju en trad jag inte ville skriva i igen, iallafall inte sa snart sedan forra gangen.

Igar gjorde jag en flygning fran HEL till MAN via ARN - det ar ett snabbt byte pa ARN sa nar jag anlander till gaten har halften redan boardat och resten star i ko. Redan har faller hela konceptet med prio boarding da man som PLUS och EBG resenar etc inte far ga fore om man missat den forsta boardingen. Nu ar ju detta nagot man vet sa inget att reta upp sig extra pa. Da jag satt pa rad 2 sa satte jag mig ned och vantade for att boarda sist, da det var fullt plan sa ar detta inget jag foredrar da det alltid ar svart mmed handbaggaget da man kommer sist pa (sa blev det ocksa men tillhor inte historien). Vad som hander sedan ar dock nagot att reta upp sig pa, och det ar attitydproblemet hos vissa SAS anstallda.

Medans jag sitter och vantar sa gar en familj for boarding, varpa damen i familjen ser prioboarding skylten. Hon fragar da den unga tjejen vid gaten om hon far ga igenom dar eller om det ar prio. Till svar far hon att prio ar inget hon bryr sig om iallafall sa det ar bara att ga igenom. Bra dar SAS, INTE. Nagra minuter senare nar det ar dags for mig att ga ombord sa spottar maskinen ut en nya plats for passageraren 2 personer fore mig, detta ser inte han. Samma hander med passageraren for mig och han tappar den nya biljetten - varpa han fragar den unga tjejen om den behovs. "I dont know" svarar hon. Da fragar han om inte passageraren fore honom kanske behover ropas tillbaka om han behover den. Till detta svarar hon "I dont care". Till sin stora forvaning fragar killen framfor mig vad hander om han behover biljetten da? Till svar kommer "He wont get a seat on the plane, I dont know. I dont care".

Nar jag sedan gick igenom sa fick jag ocksa en ny papperslapp med samma seat jag hade sa jag antar att det bara var nagot fel sa den spottade ut lappar till alla. Men ett sadant bemotande fran SAS personal ar oacceptabelt och helt enkelt fordj-vligt. Man skams som svensk nar detta hander utlandska passagerare.

Det här beteendet är fullständigt oacceptabelt, skriv om detta på Customer Care - SAS och bifoga detaljer om vilken flight det gäller. Det här måste SGH följa upp....
 
Jag kom igår med SK904. Ett par saker störde mig, och oroade mig.

Jag och sällskap var bokade i Go. Jag gjorde ett försök att uppgradera till Plus. Tyvärr saknade jag några poäng för att kunna uppgradera båda två. Jag ville inte lämna sällskapet solo, så jag beslutade att åka i Go. Över pölen är det en rätt kort flight trots allt. Men, trots att de formellt hade rätt att neka uppgradering då jag saknade några poäng så kunde de varit lite smidiga. Lite goodwill borde de kunna visa sina diamantmedlemmar, även om det inte formellt är korrekt.

Ombord så uppfattade jag personalen i kabinen som rätt ordentligt oengagerad. Under natten ville jag t ex ha en läsk eller vatten att dricka. Jag gick bak till serveringen för att köpa något. Där stod en kabinpersonal och läste en tidning. Han lyfte inte ens blicken. Jag stod där några minuter, men ignorerades totalt. Till slut gav jag upp och lämnade honom ifred. Detta tycker jag är helt åt helvete. Jobbar man ombord så får man väl ändå bjuda till så mycket att man i alla fall tittar upp från sin tidning.
 
Jag kom igår med SK904. Ett par saker störde mig, och oroade mig.

Jag och sällskap var bokade i Go. Jag gjorde ett försök att uppgradera till Plus. Tyvärr saknade jag några poäng för att kunna uppgradera båda två. Jag ville inte lämna sällskapet solo, så jag beslutade att åka i Go. Över pölen är det en rätt kort flight trots allt. Men, trots att de formellt hade rätt att neka uppgradering då jag saknade några poäng så kunde de varit lite smidiga. Lite goodwill borde de kunna visa sina diamantmedlemmar, även om det inte formellt är korrekt.

Ombord så uppfattade jag personalen i kabinen som rätt ordentligt oengagerad. Under natten ville jag t ex ha en läsk eller vatten att dricka. Jag gick bak till serveringen för att köpa något. Där stod en kabinpersonal och läste en tidning. Han lyfte inte ens blicken. Jag stod där några minuter, men ignorerades totalt. Till slut gav jag upp och lämnade honom ifred. Detta tycker jag är helt åt helvete. Jobbar man ombord så får man väl ändå bjuda till så mycket att man i alla fall tittar upp från sin tidning.

När man läser det jag nu ska skiva så kan det uppfattas som arrogant och gnälligt. Så är absolut inte fallet utan två vänliga frågor utan smileys.

Om du tar ditt eget jobb hur flexibelt är det där om man inte har rätt utrustning/pengar/poäng/valfritt? Det är ibland jäkligt irriterande med folk som faktiskt gör rätt.

Påkallade du hans uppmärksamhet? Jag har märkt att ibland så är de "helt i sin egna värld". Men en harkling eller ett ursäkta brukar göra susen. Annars är det kanske dags att se sig efter något nytt.
 
Jag serverade mig själv, men sa inget tyvärr.

Jag tycker bara att det är så trist. Jag vill ju att SAS ska vara bra. Synd att folk ska ha en negativ erfarenhet efter att ha rest med dem.
 
Toppen