Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det är renoveringar på gång av FCT inom kort. Spännande!
Vad vet vi om detta? (tidpunkt, omfattning?) Det låter ju närmast oroväckande (ur min synvinkel som har en resa inom kort).

Nu över till annat viktigt:

1. Vad är chansen att få tag på en julutsmyckad badanka?

2. Vad får vi inte missa att käka till lunch i FCT?

3. Hur ska vi göra för att slippa åka buss till kärran? I februari var vi nog lite för hänförda över hela upplevelsen för att fatta att man kanske måste ligga på för att få en juste bil.

4. Val av säte: På Frankfurt-Haneda sitter vi på 3D och 3G på 747-8i. Alla övriga platser är lediga. Är det rekommenderat att istället sätta sig längst fram? På Haneda-München sitter på vi på 1D och 1G på 340-600. Endast 1A är tagen i övrigt. Vi vill ju gärna sitta ihop så rimligast på Haneda-München tror jag att det är det bästa valet medan jag är mer osäker på Frankfurt-Haneda. Vad säger expertisen?

Vad vet vi om detta? (tidpunkt, omfattning?) Det låter ju närmast oroväckande (ur min synvinkel som har en resa inom kort).

Nu över till annat viktigt:

1. Vad är chansen att få tag på en julutsmyckad badanka?

2. Vad får vi inte missa att käka till lunch i FCT?

3. Hur ska vi göra för att slippa åka buss till kärran? I februari var vi nog lite för hänförda över hela upplevelsen för att fatta att man kanske måste ligga på för att få en juste bil.

4. Val av säte: På Frankfurt-Haneda sitter vi på 3D och 3G på 747-8i. Alla övriga platser är lediga. Är det rekommenderat att istället sätta sig längst fram? På Haneda-München sitter på vi på 1D och 1G på 340-600. Endast 1A är tagen i övrigt. Vi vill ju gärna sitta ihop så rimligast på Haneda-München tror jag att det är det bästa valet medan jag är mer osäker på Frankfurt-Haneda. Vad säger expertisen?

1. Har inte sett denna badanka ännu (var i LH's FRA F-lounge på B-sidan i lördags på väg till HKG). Om Du vill kolla in alla versioner, finns de i ett vitrinskåp vid duscharna i F-loungen i MUC.

2. Det är just nu den gamla vanliga menyn med Schnitzel, stek osv. Just nu är det en Wienerkafé-promotion i FRA (men detta gäller kakor, sötsaker och kaffe).

3. Buss eller inte beror på hur många passagerare som åker med just detta flyg från loungen. Mycket ofta buss (tyvärr) på populära sträckor, men inte fullt så ofta som i ZRH (håller med "Senator"). Jag skulle dra en snyftare för LH-värdinnan / värden att ni har sett fram emot att få en limousintransport. Det går alltid att improvisera. Eftersom LH FRA-HND går vid sex-tiden är det "rush" hour till de små flygplanen som står ute på plattan, så tillgången på bilar och chaufförer kan vara begränsad.

4. Detta är en smaksak. Om ni vill sitta ihop är detta det enda alternativet. Nackdelen enligt min mening är att sitter väldigt nära sin granne på 3A eller 3K, så det känns inte så privat även med upphissad skärm. För min egen del tycker jag mycket om 1A eller 1K i den nya 748-kabinen. Det är mycket avskilda och privata säten. Om ni sitter på var sin sida, går det att samtala utan att störa de andra allt för mycket. Tänk på att förvaringsboxarna/gardroberna till platserna 3G och 3D är nederst och har mycket mer plats för bagage än de övre boxarna (om ni reser med mycket handbagage).

Hoppas att ni får en fin tur. LH har sedan några veckor tillbaka julgåsen med rödkål och knödel på menyn (som varje år), men det är inget jag vill rekommendera. Champagnen just nu är Laurent Perrier Cuvée Grand Siècle.

Glömde bifoga bild. Här är en del av LH badanke-kollektionen (på display i MUC).

IMG_4327.jpg
IMG_4328.jpg

Jag frågade direkt jag kom dit och min värdinna skulle visa mig runt och undrade om det var något mer hon kunde hjälpa till med.
Sa att jag ville åka Porsche om det var möjligt. Vi var 2 personer som delade på den ut till planet sen.
"You can't blame a guy for asking"

Har åkt mer buss i Zurich.. Alltid spelat lite på att medresenärerna har varit förstagångsåkare så egen bil alltid (om 3 gånger kan kvalificeras som alltid). Zurich körs man oftast i buss till centrala området av E-piren

Har bara åkt buss i Zürich jag med - och dessutom inte till jetway utan till E-piren. Inte speciellt premium faktiskt...

Toppen