K
Stämmer detta fortfarande? Med tanke på hur tom alla kabiner ser ut nu på EF så är det inte ett gott tecken, dock är det ju 2 months to go...
Kör OT för både Y och C på sk903 till ARN-EWR 17/1.
Första gången på flera år jag nyttjar systemet och om jag minns rätt gick logiken när det begav sig att ekonomikabinen måste vara uppfylld innan man börjar bumpa folk till Y/C.
Stämmer detta fortfarande? Med tanke på hur tom alla kabiner ser ut nu på EF så är det inte ett gott tecken, dock är det ju 2 months to go...
Samma för mig. Flyger alltid i slutet av februari och det är enligt mig sämsta tiden för OT då kabinerna är halvfulla. Mitt trackrecord innan jag började köpa C-klassbiljetter direkt var 6 av 6 nekade OT-uppgraderingar till antingen PLUS eller Business.Jag vill inte regna på din parad, men de enda gånger jag fått OT nekat har varit när jag åkt till USA i januari-februari, med halvfulla kabiner ...
Men vi vet ju som sagt inget om vad som gör att de uppgraderar eller inte, så det är ju bara att hoppas!
Haft riktigt dålig utdelning på OT. Började bra med fyra på raken men nu fyra nekade (dvs 4/8).... Nu har jag en resa till NRT i mars som jag vet inte går att ansöka om för hemresan. Intressant att priset varit för utresan var EUR 383 (go-business) fram till för en vecka sen då priset stack till EUR 835 (go-business). Idag när jag kollade var priset nere på EUR 720 (go-business). Dessutom går ju nu som bekant anlutningsflygen från/till ARN att uppgradera. Vad tror ni om OT priserna till NRT? Kan man ha tur att det går tillbaka ner till EUR 383? EUR 720 pp är inte det minsta attraktivt för en sträcka.... Framförallt med tanke på min sjuka otur på sistone.
Priset go-business har nu sjunkit till EUR 628 per person per sträcka. Nu går det även att uppgradera NRT-CPH.