Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej! Ett av mina första inlägg här på forumet :)

Ska eventuellt åka till Chicago i sommar och tänkte boka det hela som en ungdomsbiljett. Min fråga är om det fortfarande går att uppgradera till plus eller business via OT även fast det är en ungdomsbiljett?

Tack på förhand!
/ALC

Hej! Ett av mina första inlägg här på forumet :)

Ska eventuellt åka till Chicago i sommar och tänkte boka det hela som en ungdomsbiljett. Min fråga är om det fortfarande går att uppgradera till plus eller business via OT även fast det är en ungdomsbiljett?

Tack på förhand!
/ALC

Det bör gå utmärkt att signa upp iaf. Om du sedan blir uppgraderad är en annan femma. Hsh så påverkas det inte av om det är en ungdomsbiljett eller inte.

Ser följande på min bokning UME-IAD i mars:

UME-ARN: €26
ARN-CPH: €32
CPH-IAD-CPH: $213/€646
CPH-ARN: €44
ARN-UME: €31

Intressant med varierande priser så här långt i förväg.

Har en flight till Washington imorgon och fick precis besked av OT att min uppgradering är godkänd, med en del förbehåll:

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade.

Detta är nytt för mig då jag tidigare enbart fått ett "grattis, du är uppgraderad"-mejl från OT följt av en ny bokningsbekräftelse från SAS. Någon som har erfarenhet av ovan och om jag bör vara orolig?

Har en flight till Washington imorgon och fick precis besked av OT att min uppgradering är godkänd, med en del förbehåll:

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade.

Detta är nytt för mig då jag tidigare enbart fått ett "grattis, du är uppgraderad"-mejl från OT följt av en ny bokningsbekräftelse från SAS. Någon som har erfarenhet av ovan och om jag bör vara orolig?

Jo, erfarenheter finns. Fördelen är att i 9 fall av 10 kommer du bli uppgraderad. Nackdelen är att risken är stor att du kommer få andra problem. Antingen kommer du inte få poäng för den uppgraderade klassen eller så kommer du om du inte blir uppgraderad, behöva kräva dina pengar tillbaka av optiontown.
Lycka till, och glöm inte att spara alla papper och boardingkort för ev retro-claims!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen