Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Det kan du, mot avgiften på 2,5% (tror jag det var) av beloppet...
Det stämmer bra, notera att man även får EB-poäng för det man betalar i avgift...
Sedan verkar det finnas begränsningar för vilken typ av räkningar man kan betala, detta oavsett vilket kort man betalar med (Medmera Mer/Amex/etc). De betalningsmottagare jag hittills noterat som spärrade är kreditföretag (Coop Medmera Mer, Amex, Klarna), försäkringsbolag (Trygg Hansa (intermittent)). Tror inte att CSN gick att betala när jag provade tidigare i höstas heller...

Jag har EB Amex och hade som sagt tänkt skaffa Coopkortet. Men vad är mest fördelaktigt nu, Coop eller EB mastercard?

Jag har EB Amex och hade som sagt tänkt skaffa Coopkortet. Men vad är mest fördelaktigt nu, Coop eller EB mastercard?
Förutsatt att du kommer upp i 20k Coop poäng innan du växlar in dem så ger väl fortfarande Coop dubbelt så många poäng som eb Mastercard. Det har bara blivit lite krångligare att komma upp i det. Tar lite längre tid åtminstone.

Det stämmer bra, notera att man även får EB-poäng för det man betalar i avgift...
Sedan verkar det finnas begränsningar för vilken typ av räkningar man kan betala, detta oavsett vilket kort man betalar med (Medmera Mer/Amex/etc). De betalningsmottagare jag hittills noterat som spärrade är kreditföretag (Coop Medmera Mer, Amex, Klarna), försäkringsbolag (Trygg Hansa (intermittent)). Tror inte att CSN gick att betala när jag provade tidigare i höstas heller...

Jag lyckades betala både CSN, Klarna och Trygghansa nyligen ;)

Det här med CSN låter ju tråkigt. Jag får för mig att det kan ha med att göra vilken ålder man har på lånet, olika lån betalas ju till olika postgironummer. Det kanske är så att vissa fungerar, men inte andra?

Ni som har gjort "insättningar" på Coop kontot, använder ni samma ocr nummer varje gång?
Tänkte fylla på lite i förväg.

Toppen