Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi brukar alltid ta 14:15 flighten och än så länge har det inte varit några problem :) Dock så var Eurobonus lite tveksamma när det "bara" var 1:55 mellan flygen trots att Minimum Connection Time är 1:30 på Ohare.

OK toppen, tack! Surt bara att det inte fanns några award flighter alls den dagen, 7 månader framåt i tiden!
Fanns åtminstone hem.

Jag har pratat med AMEX och de har lovat höra av sig till Talinn och förklara att aktiva vouchers utskrivna 2014 gäller med nya villkor från 1 november.
Jag talade med Tallinn (igen) bad dem kolla med supervisor då jag inte ville ligga i luren 30 min till.
Han kollade igen och sa (igen) att redan använda vouchers inte kan avbokas och appliceras på en ny resa för att få de nya villkoren.
Mitt mål var ju att boka en one-way istället för r/t som jag har nu. Men NoGo igen.

Lyckades i onsdags för andra gången boka två biljetter med SAS i C till SFO. Eftersom jag hittade på kvällen bokade jag upp dom direkt för 2x100000 poäng för att dagen efter ringa Tallin och nyttja min 2-4-1 voucher. Jag hade sparat min voucher till 1 nov för att kunna nyttja de nya förmånerna med hela *A, vilket tydligen även går på en voucher före detta datum om jag förstått det rätt. Kollade innan jag ringde Tallin om det var Ok att boka innan jag fått vouchern. Det skulle vara Ok eftersom hon såg att jag passerat gränsen och då skulle dessa data ha skickats över till Tallin. Ringde Talli och begärde att få använda min voucher, vilket skall gå om man gör det inom 24 timmar efter resan är bokad. Tallin kunde inte se att jag hade rätt till en voucher eftersom hennes system inte var uppdaterat med senaste data från Amex. Hon ringde och kollade med Amex och fick då beskedet att dom hade ett tekniskt fel så filerna inte hade gått över till Tallin. Hon bad mig återkomma senare eftersom det inte skulle vara några problem. Kollade efter några dagar och situationen var densamma. Kollade med Amex igen och man jobbade på det och skulle snart vara fixat.

Ringde Tallin igen idag och fick prata med ett riktigt stolpskott som klart och tydligt gjorde klart att det var försent att komma med en sådan begäran och dessutom såg han att jag inte var berättigad till någon voucher. Jag försökte förklara situationen för honom med tekniskt fel på överföringen. Svaret var att detta inte var hans problem. Kan jag inte visa att jag har en voucher borde jag inte ringa överhuvudtaget och när jag får den kommer han att avboka befinlig bokning och sedan applicera voucher på ev nya platser om det finns, vilket det naturligtvis inte gör om han avbokar först. En mycket otrevlig och osympatisk person. Jag avslutade samtalet eftersom det inte var någon ide att fortsätta ett normalt samtal med människan.

Ringde Amex igen idag och det var fortfarande problem med överföring av data till Tallin och att få ut voucher. Jag uppmanade då Amex att skriva till SAS i Tallin och påtala detta så att man tillåts att applicera voucher på en redan gjord bokning fast det gått mer än 24 timmar. Hon lovade att ta upp detta med chefen.

Så nu får vi se vad som händer. Jag tycker SAS har gjort en miss av att lägga denna verksamhet i Tallin där man skall behöva dra soeciella krav samt krångliga bokningsr med personal som inte pratar svenska. Men det kanske är en medveten taktik för att man skall ge upp de svåra problemen och krångliga resorna. Det lör ju inte bli enklare nör man nu skall kunna på på hela *A nätet.

Lider med dig. Har själv gått och väntat på att systemet ska uppdateras nu i snart två veckor så att jag får min voucher - får bara samma felmedelande som du i onlinetjänsten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen