är det någon som har testat betala Entercard VISA med MedMera och Betalo? Det är trots allt också en rolig lösning att få Avios och EB på samma transaktion?![]()
Detta får du även om du tankar på Preem och först trycker in ditt SAS Eurobonuskort (ej kreditkort) och sedan betalar med ditt BA Visa kort.
är det någon som har testat betala Entercard VISA med MedMera och Betalo? Det är trots allt också en rolig lösning att få Avios och EB på samma transaktion?![]()
Kommer inte upp något när man skriver in bankgironummret i fältet sök konto nr,
samma sak med SAS Mastercard, så jag antar att det betyder att dessa konton är spärrade.
Fast helt säker kan man inte vara innan det bekräftats av kundtjänst.
Amex+Betalo+Coop var verkligen en trevlig kombination just för att den gjorde Sas Amex så mycket bättre. Men att det var lite för bra för att hålla i längden var uppenbart och blev ännu mer uppenbart för mig nu. Jag har nämligen inga som helst planer på att inte behålla mitt Coop-kort efter denna försämring. Däremot kanske Amex:et ryker om inte växelkursen Coop-Eurobonus försämras eller Sas Amex Premium innebär en förbättring.
Inte nödvändigtvis eftersom man har alltid andra fakturor som behöver betalas. Har man en hyra på 4500 kr per måndag, elektricitet/bredband/telefoni etc på 1500-2000 kr, m.m. så hamnar du på cirka 80K Coop poäng vilket ger 16K EB per år för 295 kr.
Det kanske försämras i mars -15, men behåller dem samma kurs så är 16K EB för 295 kr helt okej.
Fungerade utmärkt för mig, pröva igen så ska det nog gå.
om dörren BA VISA --> Betalo --> MedMera är detta också en bra lösning för min del.
Jag var nog lite otydlig och använde dubbelnegation i en mening. Jag kommer alltså behålla mitt Coop-kort trots den här väntade försämringen. Och är det något kort jag kan tänka mig att avsluta så är det Sas Amex, givet dagens villkor för båda korten.