Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Dag 2/Hotell 2 i Köpenhamn - Radisson Blu Falconer uppgraderad till Business Class Junior Suite på 16e våningen. Imorgon blir det Scandinavia, får se vad de bjuder på i uppgradering... blir det BC som vanligt eller något annat?

Hotell 3 i Köpenhamn - Radisson Blu Scandinavia. Blev uppgraderad till en Junior Suite på 25e våningen med den sedvanliga gåvan en flaska vatten och chokladmarsipanen. Imorgon bär det av mot Falconer igen!

Jag och min fru blev uppgraderade på Radisson Blu Hotel London Stansted Airport.

Vi fick ett mycket bra business rum med utsikt mot landningsbanan, en trevlig flaska italienskt rött vin från deras mycket bra italienska restaurang.

Måste säga att detta hotell har en helt fantastisk frukost, samt en bra italiensk restaurang.
Roligt med ved elds bakade pizzor.

Och för er som inte varit där tidigare så har dom en häftig vinbar där en akrobat åker upp i rep och hämtar vinflaskorna.

Loungen på Stansted Airport var inte alls bra.

01.JPG

Tillbaka på Radisson Blu Falconer i Köpenhamn. Blev också denna gång uppgraderad till Business Class Junior Suite, men nu på 15 våningen (16e våningen har nästan bara Junior Suites med två enkel sängar, 15e har dubbelsängar fick jag höra i förrgår när jag frågade om detta).
Sitter nu och väntar på sambon som borde landa snart för lidt weekendhygge i København!:)

Radisson Blu i Rom. Upgrade till BC, två flaskor vatten och ett förtryckt hälsningsmeddelande. Med andra ord inget speciellt. Är CCC. Dock är poolen högst upp väldigt härlig en dag som denna då solen strålat och det är dryga 25 grader i skuggan.

Radisson Blu Dublin Airport. Uppgraderad som CCC till ett BC rum. Sen var jag tydligen dagens gäst på hotellet. Det var ganska mycket folk på hotellet så det var nog inte bara jag som var hotellets gäst?

Fick detta som present av Pat :)

2014-10-10 13.22.18.jpg

Checkade in på Seaside Helsinki i fredags (bokad på Eurobonus-poäng). Checkin-damen erbjöd ett superior-rum som var dubbelt så stort vilket väl lät trevligt enligt mig och la då till €15/natt, dvs totalt €30. Nej tack sa jag, varvid hon sa €20... Jag tackade nej och fick sedan ett handikappanpassat rum som var minst dubbelt så stort som de vanliga rummen - om än lite udda layout på det.

Känns dock lite oseriöst med någon form av omvänd budgivning, brukar det förekomma?

Radisson Blu Plaza, Oslo. Uppgraderad till BC-rum, med ett minimalt fruktfat(8 vindruvor, två melon-bitar samt en apelsinklyfta). Som CCC är det ingen skillnad i perks från CCG... Förvisso förväntat, men de anstränger sig knappast. Det hade varit så enkelt att alltid erbjuda rum på vån 31 eller 32, skriva personliga välkomsthälsningar, drinkbiljetter eller avskild frukostsservering.

Toppen