Var nyttan att mästra mig i det inlägget?

Isf vill jag ifrågasätta var jag skulle ha påstått att att det skulle ha varit det (?)
Jag är inne på min fjärde hund, och har varit tillsammans med en veterinär. Jag är medveten om att allergener sitter i flera djurepitel (vävnader). Håren är inte mest allergena, för det är död vävnad (färsk hårsäck mer allergen), men receptorn (allergikern) kan vara olika känslig.
Nu var dock frågan om hundhår i mattor. Det är ganska lätt att se om en hund sitter två meter ifrån en i loungen (och därmed sätta sig någon annanstans). Ska man däremot leta hundhår på golvet innan man går in...(?)
Jag blir sällan irriterad, men jag är faktiskt lite trött på den ton som infinner sig allt oftare på BC.se. Om det ska finnas personer som alltid korrigerar andra inläggs äkthet, utifrån subjektiva referensramar, ska jag fundera på om det är någon idé att fortsätta.
BC.se var en trevlig gemenskap där man hjälpte och bidrog, inte ett debattforum för lönevillkor, anställningsvillkor, hundraser etc......låt den ursprungsidén leva vidare (!!)