Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, det kanske handlar om andra avgifter. Det skulle iaf blivit ca 500kr dyrare för två personer att åka Arlanda-Cph-Nartia än Cph-Narita, men i vårt fall blev det också smidigare och bättre med Cph-Narita av praktiska skäl och då var mellanskillnaden mest en bonus.

Drw: Hade inga problem att boka business bara ena hållet.

Vilket var orsaken att jag frågade här om tips för att få ut så mycket per krona som möjligt, men utan att någon svarade. Har du någon bra idé så skriv det gärna. Inga problem att boka av och sen göra en ny.

Tja, det uppenbara är att flyga business. Om du sedan (vilket var vad du frågade om) ska maximera för poängen, så ska du väl typ börja i Kiruna och flyga via ARN ner till CPH. Då får du maximal utväxling för poängen.

Vad maximera innebär är inte självklart, som agehall påpekar...

Maximera flugen distans?
Maximera upplevelsen för de poäng du har?
Maximera poäng/krona för kontantbetald biljett?

I vilket fall så är Business generellt sett bra värde för poängen, och om du lyckats boka C/Y med 2-4-1 är det ändå att klassificeras som en lyckad användning av vouchern även om det optimala är C/C.

Var tyvärr tvungen att boka av mina finfina biljetter till Washington och hem från Chicago i maj men bokade istället tor Chicago i business nu i vinter för skidåkning. Vad jag förstår går det bara att boka SAS så jag fick boka separat resa från Chicago till Jackson och tillbaka. Men eftersom flyget kostade 4k sek per person tycker jag 25 000 poäng/pers var helt ok deal. Summa summarum 150 000 poäng för två till Jackson Hole med longhaul business och inrikes ekonomi känns som helt ok värde.

Trist bara att man inte kommer få testa SAS nya business....

Är det någon som har 2st business biljetter bokade som går i avbokningstankar eller ska avboka. Finns nämligen knappt något att tillgå hos SAS dessvärre:(

Är det någon som har 2st business biljetter bokade som går i avbokningstankar eller ska avboka. Finns nämligen knappt något att tillgå hos SAS dessvärre:(
En slump sökning på Stockolm-Chicago i februari 2015 gav mig följande resultat direkt. :confused:

Screenshot20141011_1.png

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen