Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

Jag har hört att någon (på bc?) ringde BAEC och fick guldstatus i förväg. Han saknade nog 10 TP, har jag för mig.

Da star jag nu pa 1480 TP, kommer ikvallatt flyga till HEL for att imorgon flyga CE till LHR och har ytterliggare en 10 TP resa som inte kommit in annu. Vad ar chansen att man blir inslappt i Galleries First pa 1480TP men med 100TP rest men inte annu crediterat (varav 80TP samma morgon pa BA)? I sondags gick det inte pa 1380TP men da hade jag annu inte gjort resorna......

Ungefär 0 om du inte har kontakter. Får de inte upp på skärmen att du har rätt att komma in så kommer du inte in. Så enkelt är det tyvärr.

Ungefär 0 om du inte har kontakter. Får de inte upp på skärmen att du har rätt att komma in så kommer du inte in. Så enkelt är det tyvärr.
Sa den enda chansen ar att ringa BAEC och hoppas att dom kan uppgradera innan jag dyker upp vid loungen. Det ar iof bara ca en halvtimme jag ska spendera pa heathrow men hade varit kul att kika in.

Sa den enda chansen ar att ringa BAEC och hoppas att dom kan uppgradera innan jag dyker upp vid loungen. Det ar iof bara ca en halvtimme jag ska spendera pa heathrow men hade varit kul att kika in.

Jag tror inte BAEC kommer att göra det åt dig heller. Det enklaste sättet är nog att kolla i Lounge-meeting-tråden på FT och se ifall någon där kan släppa in dig. Räkna inte med att BA gör något undantag...

Da star jag nu pa 1480 TP, kommer ikvallatt flyga till HEL for att imorgon flyga CE till LHR och har ytterliggare en 10 TP resa som inte kommit in annu. Vad ar chansen att man blir inslappt i Galleries First pa 1480TP men med 100TP rest men inte annu crediterat (varav 80TP samma morgon pa BA)? I sondags gick det inte pa 1380TP men da hade jag annu inte gjort resorna......

Liknande hände mig när jag blev silver för några år sedan, Mellanlandade i London och efter först flyget skulle jag blivit silver. Jag ringde då BACE i Sverige (det var på den tiden man var tvungen att ringa sitt eget land) som i sin tur skickade ett meddelande till loungen i London om att jag skulle få tillgång. Då var det inga problem att släppa in mig även fast min profil inte slagit över ännu.

Jag har hört att någon (på bc?) ringde BAEC och fick guldstatus i förväg. Han saknade nog 10 TP, har jag för mig.

Detta var på "800 TP tiden", 2011, men jag låg på 790 tror jag i slutet av maj och hade en resa som skulle ge 80-100 TP i juli. Ringde BAEC, kommer inte ihåg mina argument men det gick snabbt att bli uppflyttad till guld i förtid.

Tack for alla svaren, jag tror jag provar att ringa BAEC ikvall. Det finns ju inget att forlora och i worst case far jag vanta till pa Sondag nar jag reser nasta gang innan jag far prova pa galleries first.

Har precis pratat med baec och dom kan inte hjälpa till innan jag flugit imorgon. Men dom sa till mig att jag är guld när jag landat på Heathrow men att deras system uppdateras ett dygn senare. Jag blev rekommenderad att ta med mig boarding card och hela kittet och försöka med att komma in och pm det inte funkar be lounge personalen ringa baec och då ska dom kunna bekräfta och då släppa in mig.

Det här kan bli spännande imorgon.

Toppen