Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

Nej, det går utmärkt att ge ett BAEC Gold till minderåriga, men det kräver ett samtal till GGL-linjen. Sedan är det nog så att de behöver ha med sig en gäst som är 18+ och ansvarar för dem när de ska in i loungerna, men det är en annan femma.

Nej, det går utmärkt att ge ett BAEC Gold till minderåriga, men det kräver ett samtal till GGL-linjen. Sedan är det nog så att de behöver ha med sig en gäst som är 18+ och ansvarar för dem när de ska in i loungerna, men det är en annan femma.
Jag kommer nog istort sett aldrig resa med mina barn utan min fru sa det behovs nog inget guldkort for dom. Egentligen vore det ju smartast att satta frugan pa nagra MR sa hon far ett eget guldkort och jag kan samla in ett EBG/EBD istallet - men jag ar tveksam till att hon skulle tycka det vore sa kul.

Tack för tipset, ringde GGL-linjen nu och nu blir mina barn uppgradera från Brons och tjänar lite extra Avios på höstresan om en månad.

Jag kommer nog istort sett aldrig resa med mina barn utan min fru sa det behovs nog inget guldkort for dom. Egentligen vore det ju smartast att satta frugan pa nagra MR sa hon far ett eget guldkort och jag kan samla in ett EBG/EBD istallet - men jag ar tveksam till att hon skulle tycka det vore sa kul.

Fördelen är ifall dina barn reser med någon annan, tex farmor eller farfar...

Fördelen är ifall dina barn reser med någon annan, tex farmor eller farfar...
Det lar aldrig handa, speciellt inte via LHR da det ar enda vagen mellan MAN och ARN om man inte aker SAS (eller norskt). Men med silverkort sa kan dom val anda gasta in dom i clubloungen om det skulle ske?

OK da var nasta steg avklarat och vouchern skall vara i hamn. Star efter morgondagens resa pa 2600 TP. Skall man jaga vidare eller jobba ihop ett EBG istallet? Har just nu bokat ett par resor i November i SAS Plus istallet for BA av den enkla anledningen att SAS Plus kan avbokas utan kostnad om resorna inte blir av, vilket dom kanske inte blir. Men som sagt, om dom blir det, borde man avboka SAS och boka BA CE?

Har inte drabbats av de nya kabinerna inom Europa ännu men det är lite udda när man helt plötsligt vill säkerställa att man får en gammal avdankad 767a på BA780/781 än en något modernare Airbus...

Om du frågar mig så slår SAS Plus BA CE numera. De nya kabinerna hos BA är hemska.
Ja jag ar inte imponerad av dom, det enda som funkar ar rad 1 med lite mer utrymme. Rad 2 och bakat och benen sitter fast.

SAS Plus ar ju klart overlagset nar det galler aterbetalningen.

Dock..... ar ju first class loungerna pa LHR t ex klart battre an de sas lounger jag varit i (jag har inte varit i andra star alliance lounger).

Hade BA haft direkt flighter fran MANhade det varit en no brainer, tyvarr samma med SAS forutom skandinavien. Trist att ha sin hemmabas pa en flygplats som ar mest praglad av Easyjet/Flybe samt Ryan.

Toppen