Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Försökte få en öl vid 11:30-tiden idag på KRN-ARN. Men de hade inte lastat något till 10:30-avgången. I menykortet står bara att det serveras efter kl 11, men de har tydligen valt att inte ha med det ombord - "för att slippa diskutera huruvida klockan är 11:00:00 eller 10:59:30". I alla fall var det i princip det svar jag fick. 11-12 var det ju gott om tid att ta en kall på idag, tyckte jag. :)

Lite som att gå in på en restaurang 10:30, äta lite och sedan bli nekad att köpa öl kl 11:30 eftersom man kommit dit innan kl 11... ;)

Jag tror mer och mer på det nya konceptet, i alla fall inom Europa. Tycker det är överlägsat att kunna välja mellan antingen matlådan eller en smörgås eller pizza. Ofta i den gamla världen var matlådan i plus av den karaktären att man hellre valt något från vagnen längre bak i kabinen. Tycker mig också höra fler och fler som upptäcker att man vid tidig bokning får plus för en ganska liten merkostnad jämfört med go. Visserligen en del turiståkande så här års men jag tycker mig ha märkt att det varit andra resenärer omkring mig som knappast skulle valt gamla extra eller business, men som nu ser plus som ett vettigt alternativ. Sen kan det ju alltid diskuteras om revnue från gamla business var så stor så att även om endast en enda köpte gav det mer än tio i nya plus...

Last edited:
Tydligen har jag varit en för passiv resenär under de senaste tiderna. Det blev i juni för mig frukost av typ lantchips ombord TMP-ARN, eftersom jag missat att Plus förändrats på de kortaste rutterna. Inte precis en höjdare... Och ingen GT... Ack. Hade räknat med att få lite tuggbart ombord, så käkade ingen frukost hemma. Fick ta mig direkt till Max efter att ha nått Cityterminalen. :D Braathens kunde nog slänga menyerna, eftersom de ger felaktig information om vagnen.

Last edited:
I tisdags i förra veckan serverades en kanonfin laxsallad på Plus mellan Arn - Mad men på hemresan i Plus serverades en minimalistisk pastasallad som såg ut att blivit lastad i Mad då förpackningen såg helt annorlunda ut. I kartongen från Mad fanns endast en liten plastask sallad, inga bestick eller något annat heller.... som tur var kunde man få mer från menykortet utan problem. Såg lite konstigt ut men servicen ombord var kanon och glasen blev påfyllda under hela resan utan att man behövde be om något:)=

I tisdags i förra veckan serverades en kanonfin laxsallad på Plus mellan Arn - Mad men på hemresan i Plus serverades en minimalistisk pastasallad som såg ut att blivit lastad i Mad då förpackningen såg helt annorlunda ut. I kartongen från Mad fanns endast en liten plastask sallad, inga bestick eller något annat heller.... som tur var kunde man få mer från menykortet utan problem. Såg lite konstigt ut men servicen ombord var kanon och glasen blev påfyllda under hela resan utan att man behövde be om något:)=

Eftersom du flög till Madrid på tisdagen så var det väl eftermiddagsservice som verkar vara bättre överlag.

Var hemresan mitt på dagen? Om jag förstått saken korrekt är serveringen då betydligt mer spartansk. Skulle kunna förklara saken.

Ser pizzan alltid så här äcklig ut?? Smakade pyton - helt oätlig! Pursern tom rekommenderade mig att inte beställa den....

Undrar var pizzan i menyn kommer ifrån ;)

de9908ffe070f374a8dc2de4d80341af.jpg

• Gilla
Reactions: pep
WTF, det där är inte alls bra. Pizzan i Plus på flighten mellan CPH-LHR igår såg fin ut. Men de hade bara två av den så barnen på rad 2 fick dem. Vi andra fick hålla till godo med pastasallad med kräftor som smakade absolut ingenting.

Gin tonicen däremot smakade super, serverad i riktigt glas.

Kanske en annan leverantör då jag flög på en flight som kördes av Blue1? Pursers sa att hon vägrar servera dem på sina flygningar ;) uppmanade mig att kontakta SAS och klaga för de lyssnar inte på personalen ;)

Toppen