Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Försämringar är inte roliga, men det är förvånansvärt få som talar negativt om det program som faktisk började trenden: FlyingBlue.

Kan bero på att många redan lämnat skeppet där. Efter April Fools så tror jag att de som blev kvar är så pass härdade att inget längre upprör dem.

En viktig detalj gällande ändringar för affärsklass och ekonomiklass. Försämringar är inte roliga, men det är förvånansvärt få som talar negativt om det program som faktisk började trenden: FlyingBlue. Sedan är Miles & More långt från ensamma med segmenterat intjäning per bokningsklass: United har detta, Delta och AF/KLM.
SAS EuroBonus var ett av första bonusprogram i Europa som började med sämre intjäning i olika bokningsklasser i Economy class. Om jag kommer ihåg rätt, det var under Jørgen Lindegaards tid.
På FlyerTalk kallades det Punishment Class då SAS började skala ner servicen i Economy class samtidigt.

Annars sämre intjäning beroende på bokningsklass hade varit vardagsmat på japanska flygbolags bonusprogram.
I början publicerade varken JAL eller ANA om vilken bokningsklass som ger mindre poäng eller inget alls. Det var så frustrerande.

Till slut; vi har en tråd "Allmänna ryktestråden". Detta hör hemma där.
Det håller jag också med om.

Okej, vi hamnade i den allmänna ryktestråden, så ryktet säger att det finns några stycken här. ;)

Skämt åsido, min poäng var att i jämförelse med *A gold, så är väl antalet Skyteam Elites rätt få här känns det som. Men jag kan ju helt klart ha fel, så därför passar nog mitt inlägg bättre i denna tråden än den innan. :)

Skämt åsido, min poäng var att i jämförelse med *A gold, så är väl antalet Skyteam Elites rätt få här känns det som. Men jag kan ju helt klart ha fel, så därför passar nog mitt inlägg bättre i denna tråden än den innan. :)
Förra året hade vi närmare ett hundratal FB Gold på forumet. Men det försvann tyvärr i våras ;)

Okej, vi hamnade i den allmänna ryktestråden, så ryktet säger att det finns några stycken här. ;)

Också FBG, förutom Aegean den enda riktigt lätta vägen till guld jag känner till för oss sällanflygare tack vare 30-segmentsgränsen. 7 inomeuropeiska t.o.r. via AMS/CDG + en t.o.r. AMS/CDG är allt som behövs, räknat i euro på deras konstanta kampanjer går det alltså att nå FBG med i runda slängar 7*150+100 = 1150 euro. Svårslaget :)

Reser man däremot i jobbet som jag antar att de flesta gör här, så är det kanske svårt att övertyga en svensk arbetsgivare om grejen med att fördubbla flygtiden gentemot SAS för att kunna prova viner i KLM crown lounge istället ;)

Toppen