Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Malmö Aviation går ihop med Sverigeflyg..
Malmö Aviation och Sverigeflyg går samman - Lokalt - Skånskan.se
Kullaflyg och Malmö Aviation går samman - hd.se

Man kan undra om Malmö Aviation namnet försvinner nästa år eller att det blir nya gruppnamnet?

Nu så! Detta har jag menat rätt länge - orimligt att man kunnat se ett regionalt värde för t.e.x. Blekingeflyg som överstiger det hos Malmö Aviation. De som bor i Blekinge fortsätter flyga ändå, och med ett enhetligt koncept/varumärke lockar man nya.

Återstår att se hur det utvecklar sig, och om gamla planen ryker direkt när CS100/300 kommer. Önskar en fortsatt expansion inrikes...

Nu så! Detta har jag menat rätt länge - orimligt att man kunnat se ett regionalt värde för t.e.x. Blekingeflyg som överstiger det hos Malmö Aviation. De som bor i Blekinge fortsätter flyga ändå, och med ett enhetligt koncept/varumärke lockar man nya.

Återstår att se hur det utvecklar sig, och om gamla planen ryker direkt när CS100/300 kommer. Önskar en fortsatt expansion inrikes...
Jag också det är helt rätt väg att gå och hoppas nu att denna regering och ledarna i Stockholmsstad inte lägger ner Bromma.....

Brussel airlines som har profilerat sig mot Afrika har känt av Ebolaskräcken. Man smalnar nu av Göteborgskontoret ordentligt.

Tråkigt!

Brussel airlines som har profilerat sig mot Afrika har känt av Ebolaskräcken. Man smalnar nu av Göteborgskontoret ordentligt.

Tråkigt!

Har det verkligen med ebolan att göra? De är ju de enda som inte slutat flyga till exempelvis Liberia.

I somras var det jäkligt svårt att få plats. Iallafall därifrån :).

Jag kan väl inte påstå att ebolan är den enskilda anledningen att de gör åtstramningar men det har definitivt inte hjälpt. Den stora strömmen av hjälppersonal som i stället reser till Väst-Afrika har kompenserat men inte vägt upp helt.

British Airways hade dålig intjäning från början (i alla fall när jag har börjat att kolla deras program) men sedan förbättrade de intjäningen när de började Joint Venture över Atlanten tillsammans med Iberia och American Airlines.

SAS hade bra intjäning i början men sedan försämrade de den. De har dock förbättrat intjäningen under senaste åren och jag tycker att Richard Gustavsson ska få kredit för de förbättringarna som kommit.

Det gör inte jag, jag tycker det är Bjørn Kjos vi ska tacka :p

Tråkigt!
Jag har alltid (utan något som helst underlag förutom spekulation) trott att Brussels fick mycket trafik ifrån GOT pga EU. Det ligger ju flera stora företag och universitet i regionen (Volvo, Chalmers, GU, Astra Zeneca etc) som regelbundet verkar skicka folk på olika EU-projekt och för att försöka få forskningsbidrag ifrån EU. Jag vet inte om den typen av trafik har minskat av någon anledning och att det också bidragit?

Italienska flygbolaget Meridiana, som är landets näst största, har skickat över en direkt förfrågan till Etihad/Alitalia. För att inte utkonkurreras av den nya jätten, och lågprisbolagen, vill man agera underleverantör för bolagets medium haul istället.

Indien, Abu Dhabi (självklart), Nordafrika, Seychellerna, Kanarieöarna etc.

Bolaget har en rejäl flotta med 27 flygplan, och en stor del av flygplanen är utrustade med en Business class. Det är dock en föråldrad variant av business class, som liknar den hos t.e.x Icelandair och Norwegian.
Det menar man vara en fördel på mediumlånga linjer - stolarna tar inte samma utrymme som dagens business-säten.

Enligt italiensk tidning idag....

Toppen