OT
Oj vilken tråkig ton.......
Hej
Alx
Jag ber uppriktigt om ursäkt för den tonen, det var naturligtvis inte min mening att anlägga den gentemot dig...
Jag blir bara så trött när man hånar SAS för det mesta, att dom tar bort Business Class inom Europa när majoriteten till och med på det här forumet inte skulle betala för Business Class inom Europa. Endast vi som är hardcore skulle nog betala för det men vi fyller inte varje SAS-kabin...
SAS byter till ett mousserade vin från Luxemburg framställt enligt Champagne-metoden, method traditionale. Då blir dom hånade för ett "sodastreamat vitt vin" Lufthansa som kör med tysk sekt får inte alls dom påhoppen.. Dock vore det självklart härligt om man fick sitta och dricka Bollinger som i Singapore Airlines Business Class på short-haul
Hån kommer också från andra håll, en företagsledare i vårt västra grannland brukar håna SAS för höga kostnader, Ja det kostar att ta hand om kunderna och inte strandsätta dom på flygplatser där dom får ligga på tältsängar. Även en bra customer relations kostar och här tycker jag SAS kunde öka kostnaderna då det är alldeles för långa ledtider idag...
Vad gäller saken kan jag bara konstatera att SAS i samtliga fall man fått något prövat i ARN, har följt deras rekommendation och aldrig , även till slut i
AABack2ARN 
)) s fall ovan, vad som hände där vet jag inte, kanske var det innan dom verkligen uttalade policyn att alltid följa ARN..
Ryanair har vid ett flertal tillfällen frekventerat denna högst tveksamt ärovördiga lista, även om dom just nu inte finns på den, så här skriver Råd & Rön: "Ryanair, som brukar vara en välkänd post på Svarta listan, har den här gången valt att följa ARN:s rekommendationer. Förhoppningsvis är detta en bestående förändring"
ARN: Ryanair värst i branschen - DN.SE
Ryanair struntar i mer än varannan fällning - Nyheter | SVT.se
Flera bolag lika dåliga som Ryanair
Vad gäller Norwegian så gör dom i alla fall så att
Flygadvokaten har mat för dagen....
Självklart vore det bäst om man hade en så vass customer relations avdelning så att inget klagomål behövde gå så långt. Jag tycker dock att SAS verkar tillhöra de bättre inom branschen ändå även om dom tyvärr också fular sig ibland, man ska inte behöva stå på sig och slå dom i skallen med rättsfall innan dom betalar ersättning.
Med ödmjuka hälsningar
/NotRyan