Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag vill ge beröm till SAS för att de utan att ens försöka slingra sig betalade ut EC-261/2004 ersättningen för strulet med SK903/SK6903 den 31/5. Visst, det var ett solklart fall då SAS själva var 100% orsakande till strulet och förseningen. Men det är ändå imponerande att de 1. för ovanlighets skull inte krånglar. 2. "Bara" tar två månader på sig att handlägga ärendet när de utlovat svar inom 4-5 veckor.

Wow, de följer lagen och tar två månader på sig att göra så, och du berömmer dem?

Har du drabbats av Sockholmssyndromet?

Last edited:
Inte för att pika äldre personal, men på ARN-LHR och ARN-FRA har jag noterat att det på senare tid har varit riktigt pigga, trevliga och serviceminded FA's i 20-35årsåldern :p

Vill Berömma CREW på SK4968 Idag som blev 2:20h försenat från Rhodos till ARN och vi fick vatten(på charter flygning där det kostar) efter 1H försening, Först problem med ett navigeringssystem sen AC överhettad pga väntan vilket ledde till rejected Take-Off,
Efter den hade kylts ner så flög vi på FL240 Ung.7500m höjd till Stockholm.

SK4968 Charter?

Fredrik B hade jag nöjet att få som purser ombord SK1040 upp mot Kiruna, flugit några gånger tidigare med honom och det är alltid lika trevligt. Det är något med honom som gör flygningen lite extra kul. Jag kan inte minnas att jag haft dålig personal på någon flygning det här året, men Fredrik sticker trots allt ut med sitt unika sätt och är lite som ett all inclusive hotell. Så kul när folk bara kör sitt eget race! Hoppas jag har turen att få flyga med honom fler gånger nu under hösten.

Wow, de följer lagen och tar två månader på sig att göra så, och du berömmer dem?

Har du drabbats av Sockholmssyndromet?

Glöm inte att både SAS och BC.se omfattas av jantelagen! Värdens bästa flygbolag är SAS, värdens bästa bil är Volvo. Dessutom ska man minsann vara glad för det lilla. Annars kommer nån förstå-sig-påare och förklarar att det inte är fel på SAS - utan på dina förväntningar. :rolleyes:

Glöm inte att både SAS och BC.se omfattas av jantelagen! Värdens bästa flygbolag är SAS, värdens bästa bil är Volvo. Dessutom ska man minsann vara glad för det lilla. Annars kommer nån förstå-sig-påare och förklarar att det inte är fel på SAS - utan på dina förväntningar. :rolleyes:

Lika glad som vanligt ser jag ;)

Toppen